Ponderea persoanelor cu varste cuprinse intre 16 si 74 ani care au apelat la serviciile magazinelor online pentru a comanda si/sau cumpara produse si servicii (raportat la persoanele din aceeasi categorie de varsta care au folosit vreodata internetul) a crescut in mod constant in ultimii ani, ajungand la 43,5% in anul 2018, comparativ cu 35% in 2017, conform datelor centralizate de Institutul National de Statistica, relateaza Agerpres.

"Desi ponderea celor care nu au apelat la comertul electronic este inca destul de mare, totusi in anul 2018 s-a inregistrat o scadere cu 8,5 puncte procentuale, fata de anul 2017. Aceasta tendinta se observa atat la persoanele de sex masculin, cu 8,1 puncte procentuale mai putin fata de anul 2017, cat si la cele de sex feminin, cu 8,9 puncte procentuale mai putin. In anul 2018 internetul a fost accesat pentru a comanda/ cumpara produse de aproape jumatate dintre barbati si dintre femei (43,7% respectiv 43,4%)", potrivit sursei citate.

Pe grupe de varsta, persoanele care apeleaza cu precadere la serviciile magazinelor online sunt tinerii cu varsta cuprinsa intre 16 si 34 ani (52,3%). Aceeasi tendinta este mentinuta atat in randul femeilor, cat si al barbatilor.

Nivelul de instruire absolvit de o persoana reprezinta o caracteristica individuala importanta cu influenta directa asupra accesarii internetului cu scopul achizitionarii de produse din magazinele online. Astfel, persoanele cu un nivel de instruire superior au cumparat produse prin intermediul internetului in proportie de 71,9%.

Totodata, o deschidere mai mare catre acest tip de comert se observa in cazul salariatilor si elevilor/studentilor, ponderile acestora inregistrand valori de 51,1%, respectiv 48,1% in totalul utilizatorilor de internet din fiecare categorie.

Printre produsele cele mai comandate/cumparate prin intermediul internetului se afla imbracamintea si produsele sportive, 72,7% din totalul persoanelor care au folosit comertul electronic in ultimele 12 luni. Alte produse cumparate online intr-o proportie mai mare sunt bunurile pentru gospodarie si cartile, revistele, ziarele (inclusiv carti electronice), ponderea persoanelor care au comandat fiind de 22,6%, respectiv 18%. Categoria "Carti, reviste, ziare (inclusiv carti electronice)" a inregistrat cea mai mare crestere, cu 3,3 puncte procentuale fata de anul 2017.

Pe ansamblu, utilizatorii din localitatile urbane care au folosit internetul in ultimele 12 luni apeleaza la comertul electronic intr-o proportie mai mare (28,8%), comparativ cu cei din localitatile rurale (20,5%). Daca ne raportam la totalul persoanelor care au cumparat/ comandat bunuri in ultimele 12 luni, cei din mediul urban detin o pondere de 69,4%, comparativ cu cei din localitatile rurale (30,6%).

Utilizatorii de internet din localitatile urbane apeleaza in masura mai mare la comertul online pentru majoritatea produselor si serviciilor, in special pentru cumpararea de imbracaminte si produse sportive, pentru a comanda bunuri pentru gospodarie, pentru a cumpara carti, pentru serviciile de cazare in timpul concediului si pentru cumpararea echipamentelor electronice. Desi ponderea persoanelor din mediul rural este mica, se poate observa ca preferintele acestora in cumpararea produselor online coincid cu ale celor din mediul urban, fiind directionate in principal catre cumpararea de imbracaminte si produse sportive si bunuri pentru gospodarie.

Pe regiuni de dezvoltare, ponderea persoanelor care au comandat/cumparat produse prin intermediul internetului in ultimele 12 luni, raportat la totalul celor care au folosit internetul in ultimele 12 luni, a inregistrat valoarea cea mai mica, de 17,9%, in regiunea Vest si cea mai mare, 38,7%, in regiunea Bucuresti-Ilfov.

Comparativ cu anul 2017, cele mai mari cresteri ale ponderii utilizatorilor comertului online s-au constatat in: Bucuresti-Ilfov (cu 13,3 puncte procentuale) si Sud-Est (cu 6,8 puncte procentuale). La polul opus, cea mai mare scadere procentuala s-a inregistrat in regiunea Vest (cu 5 puncte procentuale).

Sursa foto: Shutterstock / Paisit Teeraphatsakool

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri