Servicii de televiziune interactiva pe consola Xbox 360, un sistem de comunicare construit special pentru automobilele Ford si un dispozitiv de comunicare care va imbina functiile unui telefon mobil cu cele ale unui computer. Acestea reprezinta primele surprize pentru 2007 ale Microsoft si Apple
Cel mai mare targ de electrocasnice din SUA, Consumer Electronics Show (CES), care este in desfasurare in Las Vegas, a devenit scena principala a industriei IT&C, marii producatori folosindu-se de aceasta oportunitate pentru a lansa noi produse. Si cum Bill Gates a trasformat evenimentul anual intr-un forum de prezentare a ultimelor inovatii tehnologice, Microsoft atragand toate atentia inca din prima zi de desfasurare, scrie International Herald Tribune.

Gates a tinut sa diferentieze compania pe care o conduce de alti producatori, aratand ca produsele Microsoft pun in legatura mai multe activitati ale consumatorilor, incluzand jocurile, televiziunea interactiva, comunicarea si muzica. Primul produs prezentat de Microsoft la targul din Las Vegas este un upgrade al sistemului hardware al consolei de jocuri Xbox 360. Cu ajutorul acestuia, utilizatorii consolei pot utiliza serviciile Microsoft de televiziune interactiva, avand si posibilitatea inregistrarii programelor video.

Cea mai mare atentie din partea publicului a fost de departe captata de noile dispozitive de comunicare destinate automobilelor Ford (asemanatoare cu cele ce se regasesc pe modele auto germane si japoneze). Sync, noul sistem Microsoft, permite utilizatorului sa formeze un numar doar prin comanda vocala si in plus, mesajele primite pe telefonul mobil sunt redate automat de catre sistem, permitand astfel soferului sa isi mentina atentia asupra drumului.

Microsoft va lansa de asemenea un produs software denumit Windows Home Server, care va fi promovat si prin intermediul mai multor parteneri, printre care si Hellet-Packard. Sistemul va oferi mai multe functii, printre care stocarea fisierelor media si functiile specifice unui server Web. Sistemul va fi comercializat la un pret cuprins intre 400 si 500 de dolari, produsul bazandu-se pe Windows Server 2003.

Apple mizeaza pe al patrulea ecran

Cel mai asteptat eveniment va avea loc astazi, cand Steve Jobs, CEO Apple, va prezenta noul dispozitiv de comunicare al companiei. Telefonul Apple va ingloba atat functiile unui telefon mobil obisnuit, cat si pe cele ale unui computer, cum ar fi trimiterea de e-mail-uri, mesageria instant, sau conexiunea wireless la Internet.

Apple urmeaza astfel tendinta utilizatorilor, care se indreapta tot mai mult spre al patrulea ecran, cel al telefonului mobil, care prezinta din ce in ce mai multe caracteristici comparativ cu predecesorii sai: cinema-ul, televiziunea si computerul.

Managerii companiei, precum si competitorii Apple, spun ca producatorul a realizat un dispozitiv care se integreaza intr-o noua generatie de terminale, cea a computerelor de buzunar. Un astfel de dispozitiv, Oqo Model 2, a fost deja lansat la CES, acesta oferind atat posibilitatea conectarii la Internet prin wireless de mare viteza cat si posibilitatea folosirii serviciilor oferite de operatorii mobili. In plus, cu ajutorul unui Bluetooth, utilizatorii acestui terminal pot realiza apeluri VoIP catre un computer.

Analistii apreciaza ca lansarea Apple va determina mutari noi pe piata din partea liderilor Nokia si Motorolla, care detin un avans considerabil de cativa ani pe piata. De aceea, succesul telefonului Apple este pus sub semnul intrebari, situatia fiind diferita de piata mp3 playerelor unde producatorul american a beneficiat de avantajul primului venit. Potrivit unor informatii din piata, Apple va lansa noul sau terminal in parteneriat cu Cingular, al doilea operator de telefonie mobila din SUA.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri