Flanco Retail a incheiat anul 2018 cu o cifra de afaceri de 1,07 miliarde lei, in crestere cu 9% fata de anul precedent, si cu un profit de 21 de milioane lei, de patru ori mai mare comparativ cu 2017.

“Urmarirea cu consecventa, pe parcursul ultimilor ani, a strategiei de eficientizare a retelei de magazine a dus la un 2018 cu rezultate foarte bune atat la nivelul vanzarilor, cat si al profitabilitatii, care demonstreaza ca Flanco este o companie solida, cu un ritm de crestere sigur si constant”, spune Dragos Sirbu, CEO Flanco. “Intr-o piata atat de volatila cum este cea electro-IT, increderea pe care brandul o inspira atat clientilor, cat si echipei interne, este esentiala”.

La finalul lui 2018, reteaua de magazine Flanco numara 135 de unitati, cu o suprafata totala de vanzare de peste 70.000 mp. Cifra a fost atinsa in urma a 18 deschideri si a 8 inchideri desfasurate pe parcursul anului, completate de 13 magazine reamenajate potrivit conceptului nou lansat, Simplu-Usor-Sigur, care si-a propus sa ofere o experienta de cumparare mai buna si mai facila clientilor Flanco.

Prezent in 95 de orase ale tarii, cu 8 orase mai mult decat in 2017, retailerul s-a concentrat pe tipurile de spatii care si-au dovedit eficienta de-a lungul timpului – magazine amenajate in galerii comerciale si parcuri de retail (40%), urmate de magazinele stradale (40%), restul de 20% fiind reprezentat de magazinele din centre comerciale, in special in marile orase. O alta premiera marcata de retailer in 2018 o reprezinta deschiderea primului outlet electro-IT din retailul autohton – magazinul Flanco Mihai Bravu din capitala.

“Strategia pe care am urmat-o in offline si-a dovedit eficienta la nivelul vanzarilor inregistrate in magazine. Desi, per total, traficul a inregistrat o usoara scadere, ca urmare a numarului tot mai mare de clienti care prefera sa cumpere online, rata de conversie din magazine a crescut cu 10%, ceea ce ne demonstreaza ca aceia care ne calca pragul sunt mai bine informati si mai hotarati in actul de cumparare”, spune Dragos Sirbu.

Sirbu, Flanco: As lupta in...
Citeste si: Sirbu, Flanco: As lupta in piata publica impotriva plafonarii DAE!

Online-ul, si mai cu seama canalul de mobile, ocupa o pondere tot mai mare din totalul vanzarilor. 70% din traficul online provine din mobile, iar vanzarile generate de pe dispozitive mobile au crescut cu 58% fata de 2017. La succesul vanzarilor online a contribuit si serviciul de creditare, care poate fi accesat direct pe flanco.ro, cu o crestere spectaculoasa, de 74%.


“2018 a mai insemnat, pentru noi, o optimizare a comenzilor online,
cu accent pe mobile si pe componenta logistica. Astfel, 9 din 10 clienti si-au primit in continuare coletul in mai putin de 48 de ore, desi, fata de 2017, a crescut cu 26% volumul de marfa pe care l-am manevrat in lantul nostru logistic”, completeaza CEO-ul Flanco.


Valoarea investitiilor companiei
a crescut cu 25% fata de anul 2017, pana la un total de 10 milioane lei. Doua treimi din aceasta suma au mers catre reteaua de magazine, iar restul s-a impartit in mod egal intre investitiile in infrastructura IT si in programele HR.

Investitiile si programele implementate de retailer la nivelul resurselor umane s-au tradus, in 2018, printr-o imbunatatire cu 20% a retentiei de personal, retentie care se afla de altfel pe un trend ascendent de la an la an. Veniturile angajatilor au crescut, in medie, cu 14% fata de anul anterior, iar 85% din echipa din magazine a accesat bonusul lunar.

Flanco, vanzari in crestere...
Citeste si: Flanco, vanzari in crestere cu 20% in primele patru luni

Printre programele derulate se numara migrarea eforturilor de training catre e-learning, cu rezultate foarte bune – 98% dintre angajati au fost activi in platforma de e-learning, fiecare parcurgand, in medie, 9 cursuri, care au insumat peste 14.500 de ore de training. Un alt element de noutate il reprezinta campaniile de recrutare pentru persoane cu dizabilitati desfasurate de retailer, care au avut drept rezultat integrarea a 20 de oameni in organigrama companiei.

Flanco a sustinut pentru al treilea an consecutiv programul de CSR Noua Ne Pasa, care urmareste combaterea abandonului scolar, prin deschiderea de centre de tip afterschool pentru copiii defavorizati din mediul rural. Prin promovarea programului la nivelul intregii retele de magazine, retailerul a reusit sa colecteze peste 1,1 milioane lei din donatiile facute de clienti, pentru cele 15 centre afterschool care contribuie la educatia a 600 de elevi.

Pentru 2019, Flanco isi propune un ritm de crestere de 12% si o extindere a retelei cu alte 20 de magazine, pregatind investitii in valoare de 12 milioane lei. “Ne dorim sa venim in intampinarea clientilor nostri, cu accent pe zonele pentru care si-au manifestat in mod special interesul – cum ar fi comenzile online, prin optimizarea acestora cu optiuni noi de livrare, sau gama de servicii, pe care ne dorim sa o extindem in acest an”, spune Dragos Sirbu. In ceea ce priveste zona de HR, compania va continua sa se concentreze pe scaderea fluctuatiei de personal si pe dezvoltarea platformei de e-learning din punct de vedere al continutului, atat cu traininguri tehnice, cat si de dezvoltare personala. ”Urmarim sa crestem productivitatea angajatilor, cu focus pe activitatea din reteaua noastra de magazine, pentru a putea sa ne servim cat mai bine si mai eficient clientii”, incheie CEO-ul Flanco.

Flanco: Cat primesti pe...
Citeste si: Flanco: Cat primesti pe electrocasnice in ,,vouchere Rabla"


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Strategia care i-a adus lantului Flanco vanzari istorice