Johnson & Johnson Romania continua colaborarea cu Smart Everything Everywhere si lanseaza pentru cel de-al treilea an consecutiv Hackathon4Health 3.0, cel mai important hackathon pe teme de sanatate din Europa Centrala si de Est. Anul acesta, evenimentul are loc pe perioada Presedintiei Romaniei la Consiliul Uniunii Europene, inainte de inceperea Saptamanii dedicate eHealth, deci invitatii si cei prezenti vor putea aborda „hands on” tematici privind sanatatea viitorului intr-un context extrem de favorabil.

Pe parcursul celor doua zile de lucru, participanti din intreaga tara vor avea oportunitatea sa isi puna in aplicare cunostintele si experienta pentru a dezvolta platforme digitale si educative care sa faciliteze un acces imbunatatit la servicii medicale, tratamente si solutii inovatoare in domeniul sanatatii. La fel ca si in editiile anterioare, partenerii strategici ai proiectului sunt Ambasada Statelor Unite ale Americii in Romania si Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania).


Anul acesta, evenimentul are loc in contextul si pe perioada Presedintiei Romaniei la Consiliul Uniunii Europene, inainte de inceperea Saptamanii dedicate eHealth. Organizatorii propun participantilor urmatoarele tematici:

  • Solutii tehnice care pot contribui la preventia si tratamentul pacientilor in specializarile: oncologie, hematologie si imunologie;
  • Aplicatii care adreseaza sanatatea mintala si imbunatatirea calitatii vietii din aceasta perspectiva;
  • Dispozitive medicale ale viitorului.

    „Prin cele trei divizii ale sale – produse farmaceutice, dispozitive medicale si produse pentru consumatori, Johnson & Johnson este cea mai mare companie din domeniul sanatatii din intreaga lume. Suntem determinati sa transformam acest domeniu prin adoptia revolutiei digitale si prin facilitarea utilizarii datelor intr-un mod inteligent, eficient si securizat, spre beneficiul pacientilor, stiintei si cercetarii. Hackathon4Health isi propune sa cristalizeze comunitatea in jurul unei platforme de lucru comune, astfel incat profesionisti IT&C, studenti, antreprenori, medici si pacienti sa primeasca oportunitatea de a propune solutii digitale pentru sanatate care raspund unor nevoi locale din sistemul de sanatate inca deservite din acest punct de vedere”, a spus Christian Rodseth, Managing Director al Janssen Compania Farmaceutica a Johnson & Johnson in Romania.

Obiectivul proiectului Hackathon4Health este sa genereze idei inovatoare si solutii din domeniul IT&C care pot avea impact pozitiv asupra sanatatii pacientilor din Romania si care pot imbunatati digitalizarea in sistemul de sanatate;

Johnson & Johnson Romania va premia fiecare dintre cele trei echipe castigatoare cu o finantare pre-seed in valoare de 5.000 de dolari pentru implementarea solutiei dezvoltate.

In timp ce o parte dintre proiectele echipelor castigatoare din cadrul editiilor anterioare se afla deja in stadii avansate de dezvoltare, altele au fost deja lansate si sunt utilizate de publicul larg. Si in acest an profesionisti recunoscuti din companii de software, din domeniul medical, al sanatatii si antreprenori vor juriza si vor oferi mentorat pe durata hackathonului.

Johnson & Johnson Romania va premia fiecare dintre cele trei echipe castigatoare cu o finantare pre-seed in valoare de 5.000 de dolari pentru implementarea solutiei dezvoltate.

Lansata in anul 2017, initiativa „Hackathon4Health” vine in contextul in care Romania este unul dintre cele mai importante hub-uri IT din regiune, iar utilizarea dispozitivelor mobile este in continua crestere. La nivel national, 87% dintre romani detin un smartphone si admit ca principalele beneficii oferite sunt mobilitatea si accesibilitatea informatiilor. Cu toate acestea, Romania ocupa ultimul loc din Europa in ceea ce priveste performanta si competitivitatea digitala, in opozitie cu recomandarile venite din partea institutiilor internationale acreditate, atat din zona medicala, cat si cea economica.

Spatiul de desfasurare a Hackathon4Health 3.0 (8-9 iunie 2019) este Nod Makerspace – Splaiul Unirii nr. 160, sector 4, Bucuresti

Cine a castigat anul trecut

La editia anterioara, cu numarul doi, cele trei echipe si proiecte castigatoare au fost:

  1. Echipa Solaris - a dezvoltat o solutie pentru optimizarea activitatii unitatilor de primiri urgente (UPU) prin posibilitatea alcatuirii echipei medicale anterior sosirii pacientilor la spitale, prin serviciul de ambulanta, in functie de codul de urgenta si de informatiile transmise de medicul de pe salvare. In acelasi timp, solutia isi propune sa contribuie si la protejarea sanatatii personalului medical din UPU prin posibilitatea de a folosi dispozitive de masurare a gradului de stres si de oboseala acumulate pe parcursul unei zile de lucru.
  2. Echipa Zamolxis – propune solutia denumita „Ambulance as soon possible” (traducere: „ambulanta cat mai repede posibil”) in vederea eficientizarii timpului de raspuns si de interventie al echipajelor de ambulanta. Aceasta cuprinde trei componente:

a. un sistem de comunicare al ambulantelor cu celelalte autovehicule participante la trafic, care se va suprapune prin semnale de unde radio peste frecventa radio a postului ascultat de soferi atunci cand ambulantele se deplaseaza spre locul de interventie; si o aplicatie pentru sincronizarea semafoarelor in vedere optimizarii traficului pentru ambulantele aflate in interventii;

b. CiviC med – o platforma in care medicii se pot inscrie ca voluntari pentru acordarea primului ajutor in functie de proximitatea acestora fata de caz;

c. un portal de informare si educatie civica cu privire la comportamentul populatiei in cazul urgentelor medicale.

  1. Echipa Xvision – a dezvoltat o aplicatie online care consta intr-un sistem de analiza automata a imaginilor de tip computer tomograf (CT) avand la baza inteligenta artificiala si tehnologia „deep learning” si care poate fi integrata cu sistemele PACS (Picture Archiving Communication Systems) care fac parte din componenta informatica a sistemelor medicale.

Proiectul isi propune sa asiste radiologii in interpretarea imaginilor CT si sa sustina in acest fel cresterea performantei in procesul de diagnostic.

Fiecare echipa a primit fonduri pre-seed in valoare de 5000 de dolari din partea Johnson & Johnson Romania alaturi de consiliere si mentorat din partea companiei si a SEE pentru dezvoltarea si lansarea aplicatiilor si a platformelor create in cadrul Hackathon4Health 2.0.

Proiectele si echipele castigatoare au fost selectate in baza urmatoarelor criterii:

  • Minimum Viable Product (MVP) – evaluarea a ceea ce echipa a reusit sa creeze in cele doua zile de hackathon, respectiv demonstrarea competentelor tehnice ale solutiei;
  • Inovatie – din perspectiva implementarii si a nevoii pe care proiectul o adreseaza;
  • Fezabilitate – posibilitatea reala de a dezvolta cat mai aproape de o versiune finala si viabila avand la dispozitie 5000 de dolari finantare si sesiunile mentorat;
  • Impactul potential al proiectului asupra sanatatii populatiei, in Romania si la nivel global;
  • Coeziunea echipei si aptitudinile de business.

Evenimentul Hackathon4Health 3.0 este, deci, unul complex, care pune in valoare aptitudinile IT&C ale romanilor, intr-un context extrem de favorabil – detinerea Presedintiei Romaniei la Consiliul Uniunii Europene, inainte de inceperea Saptamanii dedicate eHealth. Mai mult, calitatea profesionistilor implicati in proiect este foarte mare – de la juriu si pana la mentorii echipelor, evenimentul petrecandu-se intr-o atmosfera placuta si constructiva.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri