Mihnea Radulescu, fost CEO UPC Romania si actual director al diviziei de business la Vodafone, alaturi de Murielle Lorilloux, CEO Vodafone Romania, este o fotografie care ar putea defini urmatoarea decada a telecom-ului romanesc. Ce urmeaza dupa achizitia UPC Romania de catre Vodafone? Ce beneficii vor avea clientii si cum incearca Vodafone-UPC sa atraga clienti?

De la 1 august, Vodafone a anuntat echipa de management comuna, insa aceasta este doar o prima etapa.

„Pana la inceputul lui 2020 vom avea intreaga echipa, complet imbinata”, spune Murielle.

Portofoliile trebuie de asemenea integrate, dar si sistemele IT, de marketing, vanzari, retele si asa mai departe.

„Este un proces de integrare enorm ca anvergura, care va dura mai mult timp. Ce e important este sa se faca o trecere lina, de-a lungul anilor urmatori – integrarea IT va fi cea mai importanta, la nivel de investitie si ca importanta strategica. Va trebuie sa integram toata reteaua, pentru a opera ca o singura companie”, spune Murielle.

Urmeaza, in urmatoarea perioada, noi solutii care vor fi oferite clientilor – fie ei consumer sau business.

Scopul final? Dezvoltarea unei societati digitale in Romania – Vodafone si UPC sa ramana, alaturi de Orange si Telekom, contributor cheie. Iar Murielle spune ca a fost un an foarte plin.

In ceea ce priveste "ajustarea preturilor (cresterea lor - n.r.)", Murielle spune ca piata locala este una dintre cele mai ieftine si una foarte provocatoare. "Am avut si cresteri de costuri, si nu cred ca acest trend se va schimba. Exista o presiune, da, si este o presiune si pe cresterea eficientei, pentru a absorbi parte din cost. Vom reusi sa-l absorbim pe tot? Nu avem cum sa stim acest lucru cu siguranta! Deocamdata insa, dupa cum veti vedea, oferim discount-uri, nu marim preturile. Daca vom mai avea "puncte de presiune" in urmatoarele luni...vom vedea, vom analiza".

Cu alte cuvinte, sefa Vodafone si UPC nu a exclus o potentiala crestere a preturilor, ca urmare a cresterii costurilor - parte din aceasta crestere este cauzata de infama OUG 114 a Guvernului Romaniei, din iarna trecuta.

5G si IoT

Vodafone are una dintre cele mai bune retele 5G, avand si primele abonamente 5G Ready in Bucuresti, Cluj-Napoca si in Mamaia. In lunile care urmeaza, evident, tehnologia va fi implementata in mai multe zone.

„In urma cu cateva luni am lansat 5G, avand si un concert live cu o holograma transmisa cu aceasta tehnologie. Romania a devenit, astfel, una dintre primele tari din Europa in care exista oferte comerciale 5G.

Licitatia 5G este una foarte importanta pentru extinderea serviciilor, mai spune Murielle. "Cred ca ar trebui sa mergem inainte, dar trebuie sa avem si perspective clare, astfel incat sa stim ce obligatii si beneficii vom avea pe urmatorii ani - deci este nevoie de transparenta atat din partea ANCOM si a Guvernului". Este important ca, indiferent de regulile licitatiei, sa nu afecteze concurenta dintre jucatorii din piata.

Compania ofera tuturor utilizatorilor de servicii Vodafone si UPC bonusuri de bun-venit care includ date mobile nelimitate si mii de ore de filme si seriale disponibile oricand, in aplicatia Vodafone TV, precum si acces la cele mai interesante competitii sportive prin serviciile de televiziune digitala UPC. Clientii persoane fizice care utilizeaza in prezent servicii Vodafone sau UPC se pot bucura de o experienta completa alegand ceea ce li se potriveste cel mai bine in cea mai buna retea de date mobile, cu cel mai mare numar de canale TV si cea mai buna experienta Wi-Fi, primind extra-beneficii in valoare de 100 euro, la achizitia la achizitia de noi servicii. Mai multe detalii sunt disponibile pe pagina https://impreuna.vodafone.ro/.

Zona de business to business

Este o zona in care, pana acum cateva luni, UPC si Vodafone erau concurenti directi. Ambele companii au avut, insa, strategii relativ similare din punct de vedere al relatiilor cu clientii.

Este important ca acesti clienti business sa aiba un singur punct de contact. „Evident, vom avea beneficii atat pentru clienti comuni, fie pentru cei care au servicii de la Vodafone si doresc sa aiba si de la UPC, si vice versa. Vor avea optiuni fie pe zona de mobilitate – trafic semnificativ crescut fata de pachete de pana acum, vorbim de pana la 100 de euro vouchere pentru urmatoarea achizitie de telefoane mobile sau, de cealalta parte, alegerea poate sa fie pe zona de servicii UPC – gratuitati, incluziuni, solutii de antivirus, viteze crescute si asa mai departe”.

Clientii business vor putea accesa o suita completa de servicii menite sa sustina digitalizarea afacerii lor, inclusiv cea mai buna experienta Wi-Fi si acoperire extinsa in cadrul sediilor, dar si o lista completa si diversificata de canale TV si multiple beneficii nelimitate prin abonamentele Red Infinity. Pe langa aceasta, companiile se pot bucura de solutii complete de securitate cibernetica si de cloud hosting. Pentru a celebra acest moment impreuna si pentru a rasplati loialitatea clientilor business, Vodafone si UPC au creat beneficii exclusive care includ pana la 12 luni gratis de optiuni TV sau discounturi pentru smartphones. Mai multe detalii sunt disponibile pe adresa www.vodafone.ro/business/impreuna.

Reteaua Vodafone - UPC acopera 3,1 milioane de locuinte, numarul de utilizatori fiind de circa 10 milioane – circa 900.000 de clienti vin de la UPC. Veniturile companiei se ridica, dupa achizitie, la aproximativ 1 miliard de euro. „Practic, suntem un jucator mai puternic si putem oferi game de servicii mai variate, pentru o societate digitala mai dezvoltata”.

In prezent, undeva sub 50% dintre clienti sunt comuni - si UPC, si Vodafone, dar este, totusi, un procentaj foarte bun care va creste”.

In zona de IoT, Vodafone - UPC mizeaza pe dezvoltarea a mai multe verticale, printre care Smart Retail (identificarea nevoilor clientilor, intelegerea comportamentului acestora si cresterea eficientei si vanzarilor – deja dezvoltata si implementata de mai multe magazine), Smart Auto sau Smart Cities.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri