Astazi exista zeci de platforme online prin intermediul carora poti sa faci marketing si, drept urmare, in momentul de fata devine foarte dificil pentru o echipa sau un brand sa isi mai pastreze un nivel inalt de competenta pe toate aceste canalele simultan. Atunci singura sansa este sa lucreze cu profesionisiti independenti, adica "influenceri", care se care se pricep la un canal sau mai multe si sa profite astfel mai mult de tedinta curenta de "uber-izare" a marketingului, a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Performant, la conferinta European Digital Commerce.

"Marketingul clasic nu mai are cum sa existe in contextul in care avem deja zeci de platforme prin intemediul carora poti sa comunici cu audienta. Astfel, devine imposibil pentru un brand sau o echipa de marketing sa se priceapa la toate acestea. Este imposibil! Nu se mai pune nici problema daca «influencer marketing»-ul va functiona sau nu sau daca firmele vor apela la acesta sau nu. Este un trend inevitabil la nivel global si este mult mai potrivit pentru vremurile in care traim", a spus Dorin Boerescu (foto).

In opinia sa, singura varianta prin care un brand poate sa tina in continuare pasul este sa cedeze o parte din controlul marketingului si comunicarii, mai precis "sa isi ia niste «ambasadori ce cunosc audienta, care mai nou are un «attention span» de circa 12 secunde si nu mai poti anticipa la ce anume reactioneaza. Ca urmare, cred ca marketing-ul se va «uber-iza», daca nu deja se intampla acest lucru. Se va transforma din modelul de agentii de publicitate in platforme unde sa poti sa gasesti multi oameni cu care sa colaborezi".

Declaratiile au fost facute la evenimetul European Digital Commerce - Marketing Trends, organizat de VTEX Romania, in colaborare cu wall-street.ro.

Cu toate acestea, "foarte multi oameni cand se gandesc la influenceri vad numai capacitatea acestora de a ajunge la multi urmaritori, adica trebuie sa fie cineva care are cinci milioane de «followeri», astfel incat sa merite sa lucrezi cu ei. Privesc influencerii precum un vehicul media si se rapoteaza la ei ca la un post de radio, un post de tv sau un site care dispune de o anumita audienta. Insa foarte multi ignora comunitatea, adica oamenii cu care influencerul respectiv interactioneaza si il urmaresc zi de zi", mai spune Dorin Boerescu.

El subliniaza ca brandurile nu ar trebui sa ceara acestor influenceri doar sa livreze mesajul catre urmaritorii sai, ci sa le ofere libertatea de a fi creativi. De asemenea, "important este ca respectiva comunitate sa fie pregatita pentru un anumit band sau produs. Prea des am vazut campanii de influenceri care s-au axat pe numarul de urmaritori, dar fara sa se uite pe afinitate si astfel au rezultat postari fara nici un fel «engagement»".

Mesajele corecte pot astfel "scurta perioada pana la decizia de cumparare a oamenilor" dintr-o anumita comunitate sau sa "faciliteze o trecere rapida prin toate etapele deciziei de cumparare". "Prin 2Performant incercam sa profitam de aceasa tendinta de «uber-izare» a marketingului si anume sa construim o platforma prin care brand-urile pot interactiona foarte usor cu zeci sute sau chiar mii de vloggeri, instagrameri, afiliati, bloggeri, marketeri digitali, oameni care sunt nativi digitali si care dispun de o competenta foarte buna in a utiliza aceste canale. Practic, suntem ca un market place pentru oameni de marketing", a incheiat Dorin Boerescu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri