Chad Hurley, co-fondatorul You-Tube a precizat cu ocazia Forumului World Economic ca celebrul site va incepe sa imparta veniturile sale din publicitate cu milioanele de useri.
Chad Hurley, co-fondatorul You-Tube a precizat cu ocazia Forumului World Economic ca celebrul site va incepe sa imparta veniturile sale din publicitate cu milioanele de useri.

You Tube, achizitionat de Google pentru 1.65 miliarde de dolari, in luna noiembrie a anului 2006, a devenit un adevarat fenomen al Internetului. Mai bine de 70 de milioane de filme sunt postate pe site, in fiecare zi.

''Avem parte de o audienta suficient de mare pentru a le oferi oportunitatea unui support creativ, acest lucru insemnand sa oferim userilor nostri, o parte din venitul YouTube. Asa ca, in lunile urmatoare, vom dezvolta ideea aceasta.''

Hurley, care are 30 de ani si este unul dintre cei mai tineri milionari ai Internetului, nu a specificat insa cat vor primi userii sau ce mecanism va fi folosit in dezvoltarea acestei initiative.

In luna octombrie 2005, Revve, care ofera de asemenea clipuri online ca si continut, si-a anuntat planul de a dezvolta partea de advertising in acelasi mod, adica sa-si imparta veniturile pana si cu cei care au creat continutul respectiv.

Chad Hurley, a mai precizat ca in momentul in care a luat nastere YouTube, el si colaboratorii sai, Steve Chen si Jawed Karim, au simtit ca vor reusi construirea unei comunitati mult mai puternice si mai motivate daca va exista o remuneratie. "Simtim ca suntem pe val acum, vom fi in stare sa facem ceea ce ne-am propus si sa avem in acelasi timp o adevarata comunitate in jurul continutului video.

YouTube a primit citatii de la mai multe grupuri de media care isi exprimau ingrijorarea ca utilizatorii site-ului incarca ilegal, copii ale unor piese muzicale. Hurley a mai precizat ca YouTube a lucrat la tehnologia de identificare a continutului video cu copyright si ca a implementat ''auto-amprentarea'' pentru a asigura companiile muzicale ca vor fi platite pentru clipurile postate pe YouTube.

Intr-un mod deloc surprinzator, site-ul ocupa pozitia a treia in clasamentul celor mai cunoscute branduri din lume, detronand enciclopedia online Wikipedia sau gigantul lant de cafenele Starbucks.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri