Romsys a proiectat si livrat noul sistem informatic integrat care piloteaza in timp real activitatea logistica a expeditiilor de vehicule Dacia.

Sistemul, numit Distridac, permite gestiunea fluxului fizic de autoturisme in interiorul uzinei (stocare in parcul uzinei, scoatere din stoc, expeditie), a programarii transportului, a facturarii expeditiilor, a platii tarifelor si taxelor aferente vehiculelor noi, a beneficiarilor acestor autovehicule, precum si a conformarii cu legea a tuturor acestor operatii. Practic, Distridac preia noul autoturism din clipa in care acesta iese de pe linia de productie si il "insoteste" virtual pana in momentul in care intra in custodia transportatorului.

"Am optat pentru sistemul dezvoltat de Romsys datorita solutiei tehnice oferite, excelentului raport calitate-pret si, nu in ultimul rand, datorita experientei si expertizei pe care firma Romsys o are in acest domeniu. Distridac a primit lumina verde in decembrie 2006 si ar putea fi integrat in alte locatii ale grupului Renault", a spus domnul Patrick Arbona, director IT Dacia Groupe Renault.

Aplicatia, desi a fost implementata initial la uzinele Dacia din Mioveni, ea a fost dezvoltata respectand toate normele Renault, prevazandu-se astfel posibilitatea de a fi internationalizata.

Distridac a fost proiectat, dezvoltat si implementat in timp record, proiectul fiind lansat in luna mai 2006, astfel incat conceperea solutiei, dezvoltarea si implementarea ei au avut loc in circa sase luni. Sistemul conceput si dezvoltat de Romsys beneficiaza de o arhitectura n-tier si ruleaza pe o platforma IMB WebSphere, folosind tehnologiile Java, Sun, Oracle, IBM WebSphere si IMB MQ.

Patru departamente ale uzinei interactioneaza din punct de vedere informational prin intermediul Distridac - departamentul logistica, care se ocupa de expedierea vehiculelor, departamentul comercial, cel financiar, respectiv departamentul de calitate.

"A fost un proiect ambitios atat ca anvergura, cat si ca perioada de implementare, insumand peste 1.400 echivalent zile-om dezvoltare software. Romsys a mobilizat pentru acest proiect cei mai buni specialisti din cadrul departamentelor de dezvoltare software si implementare, pentru ca Distridac a fost pentru noi deopotriva o noua provocare si o oportunitate de a dovedi ca nu degeaba suntem practic pionierii dezvoltarii de solutii IT complexe pe piata Romaniei, ca 14 ani de experienta inseamna o forta de care trebuie sa se tina seama", a declarat domnul Catalin Ceausoglu, director departament software Romsys.

Constructorul de autovehicule Dacia Groupe Renault este lider pe piata de profil din Romania, inregistrand in 2006 cel mai bun rezultat comercial din istoria sa, cu 196.708 unitati vandute, o crestere de 19,6% fata de 2005. in ceea ce priveste exporturile, acestea au crescut cu 210% anul trecut fata de 2005, ajungand la 50.623 vehicule.

Firma Romsys, infiintata in 1993, este prima companie cu profil informatic din Romania certificata ISO 9001 inca din 1996. Acumuland o experienta vasta in proiecte de inginerie informatica, Romsys este lider in proiectarea, dezvoltarea si implementarea de solutii de management al afacerilor, securitate a sistemelor informatice, infrastructura de calcul si comunicatii, solutii utilizand o gama variata de tehnologii si platforme. Solutiile si serviciile Romsys sunt destinate in special sectoarelor financiar-bancar, aparare si securitate publica, telecomunicatii si marilor companii industriale si de utilitati publice.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri