Peste 65% dintre români sunt de acord cu măsurarea temperaturii corporale la intrarea în magazine, instituții publice, unități de învățământ, clădiri de birouri, fabrici, spitale, școli etc., potrivit unui sondaj online comandat de Atu Tech (a2t.ro), magazin online de sisteme de securitate.

Sondajul a fost realizat în perioada 02 – 10 iulie, în mediul online, pe un eșantion reprezentativ de 1.711 respondenți și are o marjă de eroare de +/- 2%.

Procentul este cu atât mai important cu cât, în ultimele 6 luni, a avut loc o creștere semnificativă a cererii de instalare de sisteme de supraveghere cu camere pentru măsurarea temperaturii corporale și de dispozitive de măsurare a temperaturii de la distanță, în contextul în care, atât mediul privat, cât și instituțiile de stat, caută soluții să își protejeze angajații și business-urile și să eficientizeze procedurile de prevenție împotriva răspândirii noului tip de coronavirus.

Peste 10% dintre respondenți nu și-au format încă o părere despre oportunitatea măsurării temperaturii corporale

În accepțiune generală, determinarea temperaturii înainte de accesul în spații publice închise ar putea limita răspândirea infecției cu noul coronavirus prin identificarea persoanelor cu febră și posibil infectate. În prezent, temperatura corpului este singurul semn care poate fi verificat extern și ușor – un factor extrem de important, având în vedere dificultățile de testare rapidă și masivă a populației, precizează reprezentanții studiului.

În ultimele 6 luni, piața locală de dispozitive de termoscanare s-a diversificat, fiind comercializate acum mai multe tipuri de echipamente, potrivite atât pentru companii mari, care monitorizează sute de angajați, cât și pentru unități hoteliere, spații comerciale sau companii mai mici, unde fluxul de persoane nu este mai mare de 10.

Atu Tech a vândut dispozitive de termoscanare de aproximativ 350.000 de euro

În acest an, Atu Tech a înregistrat vânzări de câteva mii de astfel de dispozitive, cu o valoare de aproximativ 350.000 euro, în condițiile în care majoritate acestor tipuri de produse sunt noi în portofoliul companiei. Până de curând, vânzările de camere termale sau cu termoviziune aveau o cu totul altă aplicabilitate și se utilizau în unități mari de producție, dar și la frontiere pentru identificarea persoanelor care treceau granița fraudulos.

Cele mai accesibile dispozitive de măsurare a temperaturii corporale sunt termometrele cu infraroșu care pot determina temperatura de la o distanță de 5 – 10 cm. Permit avertizarea sonoră la depășirea temperaturii și pot memora temperaturile măsurate pentru ultimele 30 de scanări. Aceste tipuri de produse se pretează a fi folosite în companii sau afaceri mici și, potrivit producătorilor, sunt în clasa de eroare de + / - 0,5 grade Celsius.

Camerele mobile pentru măsurarea temperaturii umane de la distanță reprezintă o altă categorie de produse accesibile, potrivite pentru un flux important de persoane. Aceste sisteme pot fi montate pe un trepied, pot transmite imagini live către un soft de monitorizare și pot stoca imaginile persoanelor cu temperatură ridicată pe un card SD, aspecte care le fac potrivite pentru a fi folosite în școli, grădinițe, firme medii, supermarket-uri mici (cu un flux de 200 – 300 de persoane pe oră). Măsoară temperatura între 30 și 45 de grade de la 1 - 1,5 metri cu o acuratețe de 0,5 grade Celsius.

O altă gamă de produse dezvoltate rapid în această perioadă este reprezentată de controllerele care permit accesul pe baza scanării feței și a temperaturii corporale. Aceste produse au un grad mai ridicat de acuratețe - o eroare în măsurare de 0,3 - 0,5 grade Celsius – și algoritmii dezvoltați identifică atât fața, cât și prezența sau lipsa măștii de protecție.

Atu Tech (a2t.ro) comercializează sisteme cu termoviziune de la Dahua și Hikvision, dar și sisteme de control acces cu detecție a temperaturii și a prezenței măștilor de la ZK Software.

Sursa foto: FernandoV / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri