Oracle isi continua seria achizitiilor companiilor premium de pe piata sa, completandu-si solutiile software oferite companiilor cu inca un produs
Oracle Corp., al treilea producator mondial de software, a ajuns ieri la un acord de preluare cu Hyperion Solutions Corp., un producator de software pentru analiza rezultatelor companiilor, valoarea tranzactiei ridicandu-se la 3,3 miliarde de dolari (2,5 miliarde euro).

Actionarii Hyperion vor primi 52 de dolari pe actiune, cu 21% mai mult decat ultima cotatie de inchidere a Hyperion inainte de anuntarea tranzactiei. Actiunile companiei au crescut, dupa anuntarea preluarii de catre Oracle, cu 21% pana la valoarea de 51,76 de dolari.

Achizitia Oracle face parte din strategia companiei de a vinde mai mult software decat principalul sau rival SAP AG, scrie Bloomberg, singura sansa pe unele nise fiind achizitionarea unor producatori specializari. Oracle a realizat in ultimii ani achizitii in valoare de aproximativ 20 de miliarde de dolari, cele mai importante preluari fiind cele ale companiilor PeopleSoft Inc. si Siebel Systems Inc.

Oracle a precizat ca preluarea Hyperion va creste veniturile proprii cu minim un cent pe actiune in 2008 si patru centi pe actiune in 2009. Hyperion are aproximativ 12.000 de clienti si a estimat pentru acest an venituri de aproximativ 900 milioane de dolari. Oracle a inregistrat in perioada septembrie - noiembrie un profit net de 967 milioane de dolari (738,42 milioane euro), in crestere cu 21% comparativ cu perioada similara din 2005.

Oracle este al doilea producator mondial e software pentru bazele de date, in spatele liderului SAP, vazanzarile pe acest segment totalizand 73% din totalul veniturilor in ultimul an fiscal al companiei. Pe piata globala de software, Oracle este al treilea producator, in urma Microsoft si a IBM.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri