Echipa Zitec de peste 180 de specialiști s-a adaptat la colaborarea exclusiv online odată cu începutul pandemiei, în luna martie, și face o retrospectivă a schimbării de paradigmă în ceea ce privește noul mod de lucru. 7 luni de remote-work au însemnat pentru Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, peste 1700 de ore și 8000 de conexiuni stabilite între membrii echipei și cu clienți din întreaga lume prin Google Meet, 30 de colegi noi recrutați în echipă prin interviuri susținute cu ajutorul platformei, și noi colaborări cu clienți din 10 țări stabilite exclusiv prin interacțiunile online.

Încă din luna martie, având ca prioritate siguranța echipei de peste 180 de specialiști, compania și-a mutat integral online operațiunile, având încredere în cultura organizațională bazată pe flexibilitate, comunicare și feedback continuu pe care a construit-o timp de 17 ani. Echipa avea deja exercițiul work-from-home sau flexi-city, posibilitatea de a lucra de la sediul din București, respectiv Brașov, două dintre beneficiile pe care Zitec le oferă membrilor echipei. Colaborarea în cadrul echipei se desfășura într-un mod digitalizat, prin intermediul mediilor de lucru specifice fiecărui rol și al aplicațiilor de comunicare și colaborare Google Workspace.

De la mutarea operațiunilor online, timpul petrecut în întâlniri la sediile Zitec din București și Brașov s-a transformat în ore petrecute pe Google Meet de către membrii echipei și împreună cu clienții, între România și alte peste 20 țări din întreaga lume. Zitec a înregistrat 2500 de întâlniri virtuale în Google Meet organizate de la începutul lunii martie, cu o durată medie de 42 de minute per convorbire, însumând în total peste 1700 de ore petrecute în platforma de videoconferințe. Sesiunile colaborative de lucru s-au transformat în colaborare în timp real în cloud, iar prezentările, pitch-urile și lansările de produs sau funcționalități noi au fost înlocuite de videoconferințe în cadrul cărora fiecare participant a putut reda informații de pe propriul dispozitiv, către întreaga echipă, cu doar 2 click-uri.

Întâlnirile cu clienții din portofoliu au fost transpuse într-un format online, iar Zitec a reușit să stabilească noi colaborări cu clienți din peste 10 țări doar prin intermediul discuțiilor video și al documentelor colaborative.

În noua conjunctură de lucru, Zitec a continuat procesele de recrutare, reușind să atragă în echipă 30 de colegi noi de la începutul lunii martie, pe roluri de specialiști în dezvoltare software, testare, web design, management de proiect, customer support, marketing digital, vânzări și dezvoltare organizațională, în urma sesiunilor video de recrutare și a proceselor de resurse umane gestionate online. Integrarea noilor colegi în echipă a fost făcută cu ușurință chiar și de la distanță, prin informații de onboarding disponibile în cloud și accesibile prin Google Drive, care să asigure o experiență cât mai facilă de introducere în cultura organizațională Zitec. Menținerea unui flux constant de comunicare în echipă este în continuare una dintre cele mai importante strategii de comunicare internă ale Zitec, iar în această perioadă compania a găsit soluții cu ajutorul instrumentelor pentru colaborare și comunicare online pe care echipa le folosește deja de mai mulți ani.

Evenimentele destinate întregii echipe au fost înlocuite de videoconferințe săptămânale în Google Meet, într-un format nou și atractiv de talk-show, prin participarea unor invitați externi la fiecare ediție precum Alex Găvan și Damian Drăghici. Cu un record de 140 de persoane prezente online în același timp și peste 10 ore petrecute într-o întâlnire video, Zitec a reușit sa transpună în format online și întâlnirile de socializare și distracție. În acest sens, un moment special a fost aniversarea a 17 ani de la înființarea Zitec care a avut loc online, printr-o sesiune de jocuri și provocări în echipă, încheiate cu un concert caritabil susținut live de către ZiBand, trupă formată din 4 membri ai echipei Zitec, și o campanie de strângere de donații pentru asociația Cumpărături la ușa ta.

Politicile de remote work, flexi-time sau flexi-city, implementate de mai mult timp la Zitec, au făcut posibilă o trecere foarte ușoară către lucrul de acasă, lipsită de provocări tehnice sau organizatorice și fără niciun compromis legat de securitate. Membrii echipei noastre au fost în permanență conectați unii cu alții, dar și cu clienții, cu ajutorul instrumentelor Google Workspace. În calitate de Partener Premier Google Cloud ne bucurăm să putem susține și alte companii să crească performanța echipelor prin implementarea aplicațiilor Google Workspace în modul de lucru în cel mai scurt timp, în funcție de nevoile lor”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO și co-fondator Zitec.

Zitec a devenit Google Cloud Premier Partner începând cu luna iulie 2020, în completarea parteneriatului început în anul 2018. În ultimii 2 ani, Zitec a dezvoltat un program de colaborare solid împreună cu Google Cloud, urmărind creșterea impactului în business pentru clienții Zitec cu ajutorul serviciilor cloud și facilitarea accesului la tehnologii și soluții de ultimă generație.

Începând cu luna octombrie, Zitec desfășoară o campanie pentru a susține companiile să treacă la un mod de lucru colaborativ, digitalizat, cu ajutorul aplicațiilor Google Workspace Essentials. Google Workspace este noul pachet de aplicații de la Google și reprezintă rezultatul unui proces de rebranding asupra suitei de aplicații G Suite, pentru a exprima mai bine experiența integrată pe care o oferă instrumentele de comunicare și colaborare.

Odată cu lansarea de curând a pachetului Google Workspace Essentials, companiile au posibilitatea să folosească aplicațiile Google Meet și Google Drive, împreună cu Docs, Sheets, Slides, Forms, Sites și Keep, fără migrarea email-ului, prin integrarea cu alte instrumente de comunicare pe care acestea le folosesc deja. Implementarea este realizată de către Zitec într-un timp scurt și fără întreruperea fluxului de lucru, fiind cea mai rapidă soluție prin care companiile pot crește eficiența echipelor. Companiile care vor să înceapă să folosească imediat aplicațiile Google Workspace Essentials pot afla mai multe despre cum să facă asta cu ajutorul Zitec aici.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri