Faceți cunoștință cu ESCU, Elena și Amelia, trei roboți umanoizi ai startup-ului Bucharest Promo Robots care te întâmpină înainte de a intra în mall și te informează cu privire la regulile sanitare și de distanțare socială pe care ar trebui să le respecți.

„Ideea de a aduce robotii în mall-uri a venit la inițiativa unor centre comerciale. Prima colaborare a avut loc pentru Promenada Mall București, în 2019, iar anul acesta am continuat colaborarea în cadrul unor activități speciale adaptate la contextul actual în centre comerciale precum Shopping City Târgu Jiu, Shopping City Satu Mare și Ploiești Shopping City”, spune Ana-Maria Stancu, fondatoarea Bucharest Promo Robots, primul startup adresat pieței de roboți umanoizi de serviciu din România.

Cum ajută roboții angajații din mall

În contextul actual, roboții sunt foarte folositori atât pentru angajații centrului comercial, cât și pentru clienții care vin în magazine. Roboții pot prelua câteva dintre sarcinile oamenilor, astfel încât aceștia să fie mai în siguranță și să respecte păstrarea distanței sociale.

ESCU, de exemplu transmite mesaje despre promoții, dar în același timp are și mesaje prin care îndeamnă clienții să poarte masca de protecție sau rulează pe ecran măsurile de protecție COVID-19. Amelia, pe de altă parte, poate distribui pliante cu promoțiile din centrul comercial și să interacționeze cu publicul.

- Ana-Maria Stancu, fondatoarea Bucharest Promo Robots -

De asemenea, roboții pot promova campaniile de Black Friday sau de Crăciun, alte evenimente ale centrului comercial, pot emite mesaje prin care îndeamnă clienții să poarte mască de protecție și să respecte măsurile de siguranță și distanțare socială, precum și distribui pliante și alte materiale informative.

Și roboții mergeau la petreceri înainte de pandemie

Înainte de pandemie și de a fi introduși în mall-uri, roboții mergeau la petreceri corporate, la prezentări, dădeau mâna cu oamenii și le făceau poze.

Însă în prezent Bucharest Promo Robots nu mai programează astfel de funcții pentru a proteja oamenii care interacționează cu ei.

„În general, roboții ar fi foarte eficienți, dacă ar sta mai mult timp într-un anumit centru comercial, dacă le-am face fraze cu direcții către fiecare magazine, pentru că am avut cazuri în care clienții îl intrebau unde este magazinul X sau Y”, precizează Ana-Maria.

Astfel, roboții pot fi un înlocuitor util, de altfel, pentru promoterii sau persoanele desemnate să ajute la implementarea unei campanii promoționale dintr-un centru comercial.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri