Abonamentele la cablu TV s-ar putea scumpi, de la 1 iunie 2005, cu mai mult de 19%, cat ar trebui sa fie majorarea cauzata de aplicarea TVA, taxa de care erau scutite pana acum difuzarea si retransmisia programelor de radio si/sau de televiziune.

"Ne vom confrunta cu mai multe costuri ascunse pe care le va presupune aceasta modificare, cum ar fi schimbarea facturilor si a sistemelor informatice cu ajutorul carora aceste facturi sunt emise, a aratat Radu Petric, presedintele Asociatiei de comunicatii prin cablu. Vor fi circa 3,5 milioane de facturi care trebuie schimbate. In plus, multi dintre furnizorii nostri nu au inteles ca este vorba doar despre o taxa pe care noi o vom colecta si apoi o vom deconta statului, deci nu o vom asimila. Asa ca au interpretat aplicarea acestei prevederi a noului Cod Fiscal ca pe o oportunitate si au anuntat majorari de preturi si tarife cu procente de pana la 19%". In plus, trebuie mentionat faptul ca si cei care si-au achitat abonamentele in avans vor trebui sa treaca pe la casierii pentru a plati TVA pentru lunile aferente perioadei de dupa 1 iunie 2005.

Cum este vorba despre o piata absolut libera, cu circa 400 de jucatori, nu exista o politica de preturi la nivel de industrie, astfel ca fiecare companie va fi in masura sa aleaga in ce masura va aplica o majorare suplimentara sau va putea sa absoarba intr-un fel oarecare impactul acestei scumpiri. In acest sens, reprezentanta UPC a declarat ca operatorul respectiv planuieste sa-si intensifice eforturile de aplicare a politicii sociale pe care o avea si pana acum, ce consta in acordarea de reduceri si facilitati la plata unor categorii mai dezavantajate din punct de vedere social.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri