Una din şase persoane care au folosit aplicaţiile online de întâlniri a fost victima fenomenului de publicare a informaţiilor personale pe internet de către partenerul virtual, potrivit rezultatelor unui sondaj realizat de compania de securitate cibernetică Kaspersky.

O dată cu mutarea relaţiilor interpersonale în lumea digitală, colectarea şi expunerea publică a datelor cu caracter personal - cunoscută şi sub numele de "doxing" - a devenit un motiv major de îngrijorare, notează Kaspersky, potrivit Agerpres.

Echipa companiei de securitate cibernetică a realizat un sondaj, expunând principalele ameninţări şi temeri cu care s-au confruntat utilizatorii în timpul întâlnirilor online, iar experţii Kaspersky au constatat că fiecare al şaselea utilizator a trecut prin "doxing" în timp ce îşi căuta un partener online, se menţionează în comunicatul companiei.

Oamenilor le e frică să nu fie urmăriţi de cineva pe care l-au cunoscut online

Deşi o dată cu răspândirea reţelelor sociale şi a aplicaţiilor de întâlniri, comunicarea a devenit mai uşoară, mai rapidă şi mult mai convenabilă, jumătate (54%) dintre respondenţi recunosc că le este frică să nu fie urmăriţi de cineva pe care l-au cunoscut online, ceea ce este una dintre consecinţele doxing-ului, potrivit Kaspersky.

"Divulgarea unei cantităţi mult prea mari de informaţii personale în aplicaţiile de dating şi pe reţelele sociale este ceva care poate duce la mari probleme în viitor. Utilizatorii lasă o vastă urmă de informaţii de identificare online, iar aceste date pot fi preluate şi utilizate în avantajul doxerilor. Accesul doxerilor la adresa de domiciliu, locul de muncă, numele, numărul de telefon etc. al unei ţinte creşte riscul transferării ameninţărilor din lumea online în cea fizică. De exemplu, fiecare al şaselea respondent (16%) recunoaşte că s-a confruntat cu doxing. Mai mult decât atât, există şi respondenţi (11%) care au trecut prin doxing în timpul întâlnirilor online, dar care nu erau familiarizaţi cu noţiunea şi nu ştiau ce li se întâmplă", se precizează în comunicatul Kaspersky.

De asemenea, cercetările companiei arată că 40% dintre intervievaţi recunosc că, în timp ce comunicau online, au întâmpinat una din următoarele probleme: partenerul lor a distribuit capturi de ecran ale conversaţiei fără consimţământul lor (12% din respondenţi), i-a ameninţat cu informaţii personale pe care le-au găsit online (10%), le-a făcut publice fotografiile intime (8%) sau i-a urmărit în viaţa reală (9%).

Cea mai răspândită problemă a doxing-ului este cyberstalkingul - 17% dintre respondenţi recunosc că au fost urmăriţi pe reţelele sociale de către o persoană cu care au discutat pe aplicaţiile de întâlniri. Practic, doar 60% din respondenţi nu au întâmpinat niciuna din problemele de mai sus.

Anna Larkina, expert în securitate la Kaspersky, a atras atenţia că pe platformele de întâlniri există infractori sau roboţi în căutare de victime.

"Într-adevăr, reţelele sociale şi diverse aplicaţii ne-au uşurat mult întâlnirile. S-ar putea să găsiţi dragostea vieţii dvs. online, dar, din păcate, există şi roboţi şi infractori care caută victime pe platformele de întâlniri. De aceea, în timp ce comunicaţi cu cineva online, este încă important să vă amintiţi regulile de bază ale confidenţialităţii digitale. Pentru a vă prezenta online în condiţii de siguranţă, vă recomand să nu comunicaţi nimănui informaţii personale de identificare, cum ar fi numărul dvs. de telefon, locaţia, adresa de acasă şi de serviciu etc. Prevenirea ameninţărilor din timp vă va permite să vă bucuraţi de întâlniri online fără nici o teamă", a apreciat experta în securitate a Kaspersky, citată în comunicatul companiei.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri