Producatorul nipon de jocuri Nintendo urmareste sa atinga un profit record de 260 de miliarde yeni (2,2 miliarde dolari) pentru anul fiscal care s-a incheiat in 31 martie, datorita vanzarilor puternice ale consolei portabile si deprecierii yenului, arata cotidianul Nikkei, citat de NewsIn.

Aceasta ar reprezenta o crestere de 62% fata de anul anterior, ar depasi previziunile anterioare ale Nintendo, pentru o crestere a profitului de 24% si ar fi deasupra prognozei pietei, de 242,4 miliarde de yeni, elaborata de catre 17 analisti chestionati de Reuters.

Actiunile Nintendo s-au apreciat cu 1,2%, pana la 34,750 yeni la deschiderea cotatiei, depasind indicele de piata Nikkei.

Nintendo, cunoscut pentru personaje precum Mario sau Pokemon a estimat ca vanzarile de console portabile DS vor atinge 23 de milioane de unitati in anul financiar 2006/2007, dublu fata de previziunile pentru consola rivala PlayStation Portable, a Sony, pentru aceeasi perioada.

Nintendo a vandut, in februarie, de peste doua ori mai multe console de jocuri electronice decat Sony cu PlayStation 3, in Japonia si in SUA.

Yenul slab a ridicat valoarea Nintendo, care se bazeaza pe lichiditati si alte active in monede straine, cu 20 de miliarde de yeni, a mai precizat cotidianul de afaceri Nikkei.

Potrivit acestuia, este probabil ca Nintendo sa-si majoreze dividendul pana la cel putin 550 de yeni pe actiune, de la un dividend de 390 de yeni in anul financiar precedent.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri