Poznan Game Arena este unul dintre cele mai importante evenimente dedicate industriei de gaming la nivel european. Organizat în Poznan, al cincilea oraș polonez ca mărime, acesta reunește an de an unele dintre cele mai importante nume din industrie și mii de gameri. Am discutat cu Mateusz Fąfara, unul dintre membrii echipei de organizare, despre ediția din 2021, marcată de pandemia de COVID.

Ediția din 2021 s-a desfășurat între 22 și 24 octombrie, într-un format mai restrâns față de edițiile derulate înainte de pandemia de COVID-19.

”Această ediție a fost puțin mai diferită față de cea de acum 2 ani. Nu eram siguri că evenimentul se va desfășura, din cauza pandemiei, dar din fericire totul a fost în regulă și am reușit să îl ținem”, povestește Mateusz pentru wall-street.ro.

Una dintre principalele provocări pe care le-au avut anul acesta a fost reprezentată de faptul că unele dintre marile companii din industrie nu au participat din cauza contextului pandemic, lucru care a făcut ca numărul pavilioanelor să fie mai mic.

Dacă în 2019 evenimentul se organiza în 7 pavilioane, anul acesta organizatorii s-au rezumat la 2 pavilioane.

”A fost ca un fel de restart pentru noi, însă cu toate acestea am avut în continuare mii de vizitatori, oameni care au avut încredere în noi, ceea ce ne bucură”, adaugă Mateusz.

Dincolo de veniturile obținute de organizatori, Poznan Game Arena reușește să aducă sume importante de bani și pentru mediul de business din oraș. Conform calulelor făcute în edițiile anterioare, Mateusz precizează că pentru fiecare zlot pe care un vizitator îl cheltuie în cadrul evenimentului, se mai adaugă alți patru care merg către business-urile din oraș, respectiv restaurante, hoteluri etc.

Unul dintre cei mai mari absenți ai ediției de anul acesta a fost CD Projekt, studio recunoscut pentru titluri precum The Witcher sau Cyberpunk 2077. Cu toate acestea, fanii gaming-ului au avut prilejul să se bucure de o mare varietate de jocuri pe care le-au putut încerca la stand-urile expozanților prezenți.


Dincolo de jocuri, aceștia s-au bucurat și de activările diverselor branduri, de la companii de băuturi energizante până la producători de hardware. De asemenea, reprezentanții industriei au avut posibilitatea de a participa într-unul dintre pavilioane la conferința Game Industry Conference, unde au avut loc dezbateri privind cele mai importante subiecte cu care se confruntă industria de gaming.

În ceea ce privește atragerea expozanților pentru participarea la eveniment într-un an normal, Mateusz subliniază faptul că industria de gaming poloneză este îndeajuns de matură pentru a-și asigura un portofoliu solid și diversificat de participanți.

În ceea ce privește costurile pe care trebuie să le plătească expozanții, studio-urile indie, care închiriază spații mai mici au pachete de diverse, exemplele oferite de Mateusz fiind de 2.500 de zloți sau 5.000 de zloți.

”În general, costul pentru un metru pătrat se ridică la 200 de zloți”, explică Mateusz.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri