Ești în ziua de 1 iulie 2023. Întinzi mâna să iei prima gură din ceașca de cafea, să te apuci de treabă. Deschizi laptopul ca în fiecare dimineață, să verifici starea business-ului tău. Și te uiți la cifrele din Google Analytics, să vezi cum performează campaniile tale din Google Ads sau Facebook Ads. Îți imaginezi scena de mai sus? Buun. Acum am să te rog să închizi ochii. Vezi ceva negru sau măcar întunecat în fața ochilor. Asta vei vedea în Google Analytics dacă nu vei implementa trackingul nou de Google Analytics 4.

Dacă ți se pare că ai timp, atunci te rog să deschizi alte articole de business, nu pe acesta. Timp nu este. În schimb este momentul să înțelegi cât de important este să nu amâni migrarea datelor site-ului tău la GA4.

Universal Analytics devine istorie. Noul instrument de măsurare a datelor este Google Analytics 4

Rămâi cu ochii închiși vreme de 30 de secunde. Simți cum întrebarea ta despre campania de promovare a ultimului produs lansat pe site nu își găsește niciun răspuns. Nu-i decât negru, zero, flat line. Graficul pe care îl vedeai în fiecare dimineață a dispărut, cu cifre și desene, ecranul este gol. Cum te simți? Ce decizie de business vei lua în acel moment, ca să optimizezi campania aflată în desfășurare?

Poate că știi deja despre decizia Google de a renunța la Universal Analytics și ai demarat câte ceva pentru trecerea la Google Analytics 4. Chiar dacă ai început să-ți faci bagajele digitale pentru marea migrație și-ți împachetezi cifrele în cloud, poate dura între 6 și 12 luni (sau și mai mult) pentru ca GA4 să devină pe deplin sursa ta de business wisdom în domeniul online. Vezi în imaginea de mai jos ce repere de timp să-ți notezi pe agenda cu priorități de business pentru lunile următoare.

Cum să te pregătești pentru marea migrație a cifrelor la GA4

Procesul de migrare de la vechiul cod de monitorizare trafic Google Analytics 3 sau Universal Analytics (GA3/UA) la noua versiune de cod GA4 este unul în etape.

Efortul pe care-l ai de făcut trebuie planificat din timp, riguros și disciplinat. Nu va exista niciun instrument magic de la Google care să te ajute în acest sens.

Nu vor fi shortcut-uri istețe care să te ghideze pe un roadmap fără obstacole, nici oaze de tihnă, în care datele site-ului tău să se mai scalde o vreme, ca-n ultimele zile de vacanță.

Trebuie să parcurgi pe rând toți pașii de migrare:

1. Creează o proprietate de tip Google Analytics 4 și plasează codul de tracking în site-ul tău

Acest prim pas te ajută să monitorizezi în Analytics afișările de pagină, sesiunile și evenimentele primare. DWF îți recomandă instalarea Google Tag Manager (GTM), care folosește un Data Layer pentru trimiterea informațiilor la proprietatea de GA3/GA4. Astfel vei scurta durata migrării și vei instala mai repede noul cod de tracking.

2. Adaugă KPI-urile importante pentru afacerea ta

Stabilește evenimentele relevante pentru site-ul pe care-l administrezi și plasează parametri adecvați pentru fiecare dintre ele. Așa vei lucra de acum înainte, pentru că GA4 nu urmează arhitectura multi-level a GA3-ului, ci are o abordare unică, de tip event based.

3. Implementează evenimentele și schema de E-commerce din GA4

Apelează la facilitățile oferite de GTM ca să implementezi integral schema de E-commerce (EE sau în variantă nouă E). Această procedură te va scuti de perpetuarea erorilor pe care le ai în GA3. De fapt cu aceste erori vei începe, pentru că le vei corecta înainte de duplicarea trackingului de ecommerce pentru GA4.

4. Stabilește evenimentele personalizate și integrează celelalte softuri în Analytics

Dacă ai ajuns până aici cu marea migrație a cifrelor și secvențelor de cod, înseamnă că a venit momentul să creezi dimensiuni personalizate, să stabilești tipurile de client pe site-ul tău și să integrezi deștept GA4 cu alte softuri de Analytics.

Ai nevoie de specialiști în implementarea GA4 și în calibrarea indicatoarelor de măsurare, pentru a cuprinde toate dimensiunile afacerii tale.

5. Realizează auditul calitativ și cantitativ al implementării GA4

Ca la orice instalare de tool-uri noi, trebuie să testezi cum merge configurația de GA4 pe structura site-ului tău, să creezi situații, să-i încerci limitele și să rulezi variabile cât mai diverse. Astfel vei depista erorile de programare și inadecvările de business, la fel de importante și ele, poate chiar mai importante.

Până la urmă, site-ul, aplicația web, magazinul online, toate sunt instrumente ale afacerii tale și trebuie să aibă nivelul maxim de eficiență.

Aceste etape extrem de tehnice trebuie descifrate și respectate în detaliu. Astfel vei înțelege diferențele dintre cele două sisteme de măsurare și mai ales vei evalua modul în care afectează transformările din Google Analytics interpretarea datelor tale de business.

Da, GA4 diferă radical de GA3 și n-ai cum să aștepți de la Google vreun ajutor. De fapt, Google vrea să șteargă complet datele din GA3 și va face asta în ianuarie 2024, așa cum poți observa și din timeline-ul de mai jos.

Ai un site care te ajută să vinzi o gamă de produse/servicii mai mică sau mai mare pe internet? Faci acțiuni de marketing online periodic și investești un buget lunar adecvat?

Atunci ești mereu cu ochii pe cifrele despre venituri obținute din vânzările online și la costurile campaniilor media desfășurate de tine sau de agenția ta de digital (PPC performance, SEO, social media, email marketing etc.).

Instalează corect Google Analytics 4, ca să poți evalua fie și doar eficiența canalelor media, dacă nu toată gama de rezultate pe care le poate măsura GA4. Desigur că insight-urile desprinse din Google Analytics sunt mult mai multe, dar măcar eficiența campaniilor pe care le faci o poți descoperi cu ajutorul acestui instrument nou pe care Google îl propune specialiștilor în data analytics și marketing digital, managerilor și antreprenorilor.

Sursa foto: DWF

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri