Numărul de incidente cibernetice la nivel global a crescut cu 125% din 2020 până în 2021. Mai mult ca oricând, organizațiile au nevoie de măsuri eficiente de securitate prin care să țină la distanță potențiale atacuri cibernetice.

Încă există mituri despre securitatea cibernetică
În spațiul public circulă în continuare mituri despre securitatea cibernetică, care nu fac decât să expună utilizatorii și organizațiile riscurilor din online:
• „datele mele nu sunt valoroase”
• „avem deja instalat un program antivirus gratuit”
• „nu am fost niciodată ținta unui atac”
• „echipa de IT din companie asigură deja protecție împotriva atacurilor”
• „un atac de phishing e foarte ușor de identificat”
Campaniile de phishing sunt printre cele mai frecvente atacuri
Phishing-ul este o metodă de atac cibernetic care a câștigat o mare popularitate în ultimii ani, ca urmare a trecerii la telemuncă și a intensificării utilizării platformelor sociale sau a altor aplicații de comunicare folosind dispozitivele de muncă. Conform studiilor, doar în decembrie 2021 au fost identificate peste 15.000 de activități de phishing în România.

Însă tentativele de phishing nu se opresc la furtul de date personale ale unui utilizator oarecare.

Adoptați o atitudine preventivă: luați în calcul măsuri de securitate cibernetică
Un simplu click pe un link malițios dintr-un email înșelător dat de un angajat poate infecta o întreagă companie cu ransomware și poate avea repercusiuni grave: pierderi de date, financiare, de reputație sau amenzi conform reglementărilor în vigoare.

Numeroase organizații își bazează întreaga strategie de securitate cibernetică doar pe momentul în care s-ar putea produce un atac informatic. Însă, pe lângă strategia de răspuns la incidente de securitate, este important să adoptați din timp o atitudine preventivă. Stabiliți măsuri care să permită detectarea vulnerabilităților din sisteme și să dezvoltați programe de instruire a personalului intern, inclusiv cel de securitate, pentru a reacționa corespunzător la atacuri.

Avantajele unei culturi puternice de securitate cibernetică
Factorul uman este încă principala cauză a breșelor de securitate. Dar el este în egală măsură și cea mai bună formă de apărare pe care o companie să o ia în considerare. Orice investiție în măsuri de securitate cibernetică trebuie să pornească de la antrenarea și educarea resursei umane a companiei pentru a crea o cultură puternică de securitate cibernetică.
Phish Enterprise este o platformă care se concentrează întocmai pe educarea angajaților pentru ca ei să înțeleagă ce tipuri de atacuri cibernetice există, cum le pot identifica și raporta, ce impact poate avea un atac cibernetic asupra companiei și ce daune poate provoca. Pe lângă resurse teoretice în limba română care explică diverse concepte de bază despre phishing și tactici de inginerie socială, platforma oferă și scenarii practice care simulează astfel de practici, astfel încât angajații să aibă parte de o experiență reală.

Măsuri de securitate cibernetică pe care să le aveți în vedere
Securitatea cibernetică nu mai este demult o chestiune de natură pur tehnică. Securitatea cibernetică este și despre oameni. Orice măsură de protecție trebuie să ia în considerare atât componenta de tehnologie, cât și componenta umană. Plecând de la procesul de conștientizare, măsurile de securitate cibernetică trebuie să includă următoarele:

Concluzii
Într-o lume digitală aflată în continuă dezvoltare, securitatea cibernetică este despre a pune cât mai multe obstacole în activitatea atacatorilor cibernetici. Iar o atitudine preventivă la nivel de companie în ceea ce privește securitatea cibernetică aduce cu sine o serie de beneficii pe termen lung. Pe lângă încrederea partenerilor de afaceri, oferă o bază solidă orientată spre responsabilizarea angajaților, atât în mediul de la birou cât și pe plan personal.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri