Cei mai mari fabricanti de laptopuri din lume sunt companiile Quanta, Compal, Wistron, Inventec si Asus, care produc, sub contract, echipament pentru companiile Dell, Hewlett-Packard si Toshiba, a aratat un raport al companiei irlandeze "Research and Markets", informeaza NewsIn.

Studiul a aratat ca, desi cele mai vandute laptopuri poarta marci precum Dell sau HP, de fabricarea propriu-zisa a aparatelor se ocupa un numar redus de companii din China si Taiwan. Aceste companii fac parte din segmentul Original Design Manufacturer (ODM). Termenul ODM desemneaza fabricantul unui produs care va fi pus in vanzare sub o marca detinuta de alta companie.

Companiile Quanta, Compal, Wistron, Inventec si Asus au produs, anul trecut, 86,6% dintre laptopurile vandute in lume. Cel mai mare producator din lume este Quanta, care a vandut 24 milioane de laptopuri, reprezentand 33% din totalul laptopurilor vandute la nivel mondial.

Fabricantul Compal a vandut 15 milioane, ceea ce reprezinta 21% din piata globala de laptopuri. Compania Wistron a vandut 11 milioane, Inventec a vandut sapte milioane, iar Asus a vandut cinci milioane. Pe segmentul ODM mai sunt prezente companii precum MiTAC, FIC, Arima, Uniwill, ECS si Clevo.

In anul 2006, s-au vandut la nivel mondial 72,6 milioane de laptopuri, in crestere cu 24,6% fata de 2005. "Research and Markets" estimeaza ca anul acesta se vor vinde 89 de milioane de laptopuri, in crestere cu 22,6% fata de anul trecut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri