Platforma socială TikTok, specializată în conținut video, cu 1,1 miliarde de utilizatori la nivel global, devine din ce în ce mai populară și în România, țară unde are deja o echipă dedicată. Pentru a marca dezvoltarea operațiunilor din România, unde a introdus anul trecut și componenta de promovare a afacerilor - TikTok for Business, compania chineză a oferit mai multe date despre comportamentul clienților și a răspuns acuzațiilor conform cărora aplicația ar putea colecta date precum parolele introduse pe alte site-uri sau datele cardurilor bancare.

TikTok precizează că, în România, 75% dintre utilizatori vin pentru entertainment în aplicație, unde nu sunt dispuși să interacționeze cu rețeaua lor directă de prieteni și persoane cunoscute, ci sunt deschiși să descopere conținut nou.

În această căutare a lor, se pot lovi și de video-uri cu conținut nepotrivit, reprezentanții TikTok menționând că în al doilea trimestru din 2022 (aprilie-iunie 2022) au fost șterse 113 milioane de clipuri, deoarece încălcau regulile comunității.

De asemenea, numărul clipurilor video eliminate proactiv (înainte ca acestea să fie raportate) a crescut de la 83.6% în Q1 la 89.1% în Q2, numărul clipurilor, fără vizualizări, sterșe a crescut de la 60.8% la 74.7% în Q2, iar numărul clipurilor șterse în mai puțin de 24 de ore a crescut de la 71.9% la 83.9% în Q2.

Sylwia Chada, General Manager of Global Solutions CE la Tiktok, a precizat că utilizatorii petrec, în medie, în jur de 90 de minute pe aplicație în fiecare zi la nivel global. Reprezentanții TikTok nu au oferit cifre concrete legate de numărul utilizatorilor TikTok din România, însă au precizat că au obținut o creștere de 170% din 2020 până în prezent.

Acuzații privind posibilitatea ca TikTok să îți vadă parolele sau datele cardului pe care le introduci pe alte site-uri

Un raport publicat de către Felix Krause, cercetător și fost inginer Google, menționează că atunci când utilizatorii deschid un link în browser-ul aplicației, ce nu are legătură cu aplicația (In-App Browser), TikTok ar putea să vadă ce tastezi.

El nu a prezentat cazuri de folosire a acestei funcții de către TikTok, însă a menționat că prezența unei astfel de funcții dă naștere unor îngrijorări. Întrebat de wall-street.ro în legătură cu cele prezentate în raportul publicat de Felix Krause și preluat de The New York Times, Jakub Olek, Head of Public Policy and Government Relations TikTok CEE, a oferit o serie de explicații legate de datele preluate de TikTok.

”Confidențialitatea datelor este un subiect important pentru TikTok și înțelegem faptul că suntem platforma aflată în centrul atenției în acest moment. Însă, dacă te uiți la politicile de confidențialitate a datelor (Data Privacy Policy n.r) din aplicație, vei vedea exact datele pe care le colectăm de la utilizatori. Colectăm informațiile adăugate de acesta la profil și tot ce ține de conținutul pe care acesta îl preferă pe platformă”, a precizat Jakub Olek.

Reprezentanții Tiktok menționează, de asemenea, că are deja o abordare graduală a funcțiilor pe care utilizatorii le pot accesa în funcție de vârsta acestora. De exemplu, pentru utilizatorii cu vârsta cuprinsă între 13 și 15 ani, contul este setat privat în mod automat și trebuie să aibă peste 16 ani pentru a accesa mesajele directe. În plus, începând cu 23 noiembrie, vârsta minimă pentru a accesa funcția TikTok LIVE va crește de la 16 la 18 ani.

Sursa foto: Wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri