Google a anunțat noi setări care ar urma să scape browserul Chrome de unele dintre cele mai vehemente critici care îi sunt aduse, respectiv consumul exagerat de memorie RAM.

Chrome este cel mai utilizat browser la nivel global, conform datelor Statista, cu o cotă de piață de 65% în noiembrie 2022, fiind urmat pe locul doi de Safari, cu 18,8%. Una dintre cele mai vehiculate critici la adresa Chrome este legată de consumul ridicat de memorie, care face ca dispozitivele utilizatorilor, ce nu beneficiază de specificații de top, să se miște mai lent.

Cele două noi setări se numesc „Memory Saver” și „ Energy Saver Mode” și aduc următoarele schimbări:

  • Memory Saver promite reducerea memoriei folosite de către browser cu până la 40%. Va realiza acest lucru prin a înceta să mai ruleze paginile deschise de tine și inactive. Astfel, în momentul în care te întorci la o pagină pe care ai deschis-o anterior și nu ai mai folosit-o, aceasta se va reîncărca.
  • Energy Saver Mode limitează conținutul media de pe paginile web deschise, respectiv efectele vizuale de pe site-urile cu animații și video-uri, atunci când bateria laptopului scade sub 20%.

În cazul ambelor funcționalități, vei avea posibilitatea de a alege site-uri cărora să nu li se aplice, dar și să se activeze automat după anumite perioade de timp. Concret, dacă nu ai mai intrat de 5 minute pe o fereastră pe care o ai deschisă în browser, aceasta va deveni automat inactivă și nu va mai rula, reducând astfel consumul de memorie.

Cele două noi funcționalități ar trebui să fie disponibile cât mai curând, odată cu update-ul pe care Google îl face browser-ului(Chrome 108), la nivel global.

Sursa foto: Evan Lorne / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri