Având în vedere faptul că tot mai multe business-uri sunt interesate în ultima vreme de digitalizare, companiile de software development spun că printre cele mai frecvente soluții oferite clienților se numără platformele de tip CRM.

Iar motivul acestor alegeri este unul destul de ușor de intuit: în vremurile în care totul evoluează rapid, iar procesele de lucru devin tot mai complexe, nevoia de organizare și conectare a departamentelor unui business, indiferent de profilul său, se simte și ea tot mai pregnant.

În ceea ce privește tipurile de soluții software, pe de-o parte vorbim de platforme CRM custom - realizate în conformitate cu necesitățile particulare ale unui business, iar pe de altă parte despre platforme CRM predefinite - care au deja o structură și care se pot adapta, până la un anumit punct, cerințelor companiei care le implementează.

Principalele avantaje ale unui CRM:

Principalul avantaj al unei CRM este dat de faptul că el permite un flux de lucru continuu, uniform și organizat, prin gestionarea tuturor resurselor care au legătură cu un business, direct dintr-o singură platformă.

De asemenea, o astfel de platformă CRM are rolul de conectare a tuturor departamentelor: de la cele de aprovizionare, contabilitate și vânzări, până la marketing, resurse umane și top management. Acest lucru are implicații și în îmbunătățirea procesului de comunicare și distribuire corectă a sarcinilor de lucru. Fiecare departament își va cunoaște responsabilitatea și va acționa în consecință pentru a o îndeplini.

Și pentru că tendința perioadei actuale este de a elimina cât mai multe dintre task-urile obositoare și repetitive, un CRM preia mare parte dintre aceste responsabilități, ajutând angajații să mai reducă din activitățile care cauzează stres și să automatizeze procesele.

Un alt beneficiu oferit de CRM este faptul că el creează un istoric al operațiunilor desfășurate, ceea ce îți va permite să nu pierzi din vedere anumite operațiuni și modul în care au evoluat de-a lungul timpului. Ba mai mult, poți vedea inclusiv cine au fost cei care s-au ocupat de respectivele operațiuni și ce raționament au urmat.

De ce aspecte trebuie să ții cont, dacă dorești dezvoltarea unei platforme de tip CRM

Înainte de a discuta cu echipa ta de software development și a demara proiectul, iată câteva aspecte de care e bine să ții cont:

  • Nevoile particulare ale afacerii tale și cum dorești să integrezi soluția software în sistemul de lucru. Acest lucru te va ajuta să decizi dacă să optezi pentru o soluție custom sau dacă este suficient să aduci câteva particularități unui produs CRM predefinit. Pentru a-ți face o idee clară despre firma care se va ocupa de produsul software, poți cere un portofoliu cu exemple de soluții CRM. Cu cât acestea sunt mai apropiate de ce vrei tu, cu atât își va fi mai ușor să folosești experiența echipei software development pentru a realiza un produs care ți se potrivește.
  • Consultanță tehnică. Chiar dacă știi ce fel de CRM îți dorești, când vine vorba de dezvoltarea anumitor specificații sau de securitate, e foarte bine să îi lași pe profesioniști să vină cu sugestii. Cu atât mai mult cu cât experiența le permite să acopere anumite situații particulare la care este posibil ca tu să nu te fi gândit.
  • Timp de realizare. Cum nevoia de digitalizare devine tot mai acută, programul companiilor de software development devine tot mai aglomerat. În funcție de complexitatea CRM-ului de care ai nevoie, serviciile de dezvoltare pot să dureze câteva luni.
  • Mentenanță. Ca orice soluție software, și CRM-ul are nevoie de mentenanță. Acest lucru înseamnă că trebuie să te asiguri că te poți baza pe o echipă de dezvoltare atunci când vrei să adaugi funcționalități noi. Pe măsură ce business-ul evoluează, apare și necesitatea de a pune la dispoziția angajaților soluții intuitive și inteligente.
  • Training. Un CRM înseamnă un sistem de management al resurselor. Însă, de departe, resursa cea mai importantă este cea umană. Înainte de a încheia alege echipa de software care să se ocupe de proiectul tău, asigură-te că aceștia îți pot oferi instrucțiuni despre folosirea corectă a sistemului. Poate fi vorba de o documentație scrisă sau de tutoriale video care sunt mai ușor de urmărit. De asemenea, există varianta trainingurilor live, în care cineva vine la sediul companiei tale și explică direct cum se poate folosi CRM-ul.

Sursa foto: Freepik.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri