Saptamana trecuta Microsoft a declarat ca va prelua aQuantitive Inc. pentru sase miliarde de dolari (4,46 miliarde de euro) pentru a castiga o parte din segmentul de publicitate online dominat de rivalii Google Inc. si Yahoo. Totusi, analistii de pe Wall Street sunt de parere ca Microsoft ar fi trebuit sa achizitioneze Yahoo pentru a se detasa de Google pe piata competitiva a Internetului.
Intrebat daca Yahoo ar putea ajuta Microsoft pe viitor, Mehdi a relatat pentru Godman Sach “Acolo unde suntem azi, avem toate piesele necesare”, confirma Anthony Noto. Mai multe publicatii au anuntat ca in ultima luna Microsoft a purtat numeroase discutii in legatura cu achizitionareaYahoo, negociand intre 40 si 50 de miliarde de dolari (29,76 si 37,20 miliarde de euro). O sursa apropiata situatiei declarase atunci ca discutiile i-au lasat indiferenti.
Mehdi a mai precizat ca aQuantitive ofera companiei o pozitie solida pe piata display-urilor publicitare pe Internet, utilizand o tehnologie care se adreseaza clientilor in functie de profilul comportamental al acestuia. Aceasta este o zona care inregistreaza o crestere mai mare decat cea reportata de reclamele atasate cautarilor pe Internet.
Google, care a dezvoltat o afacere de multimiliarde de dolari in industria publicitatii bazandu-se si pe pozitia sa dominanta pe piata motoarelor de cautare online, continua sa castige cota de piata pe segmentul de cautare online. Veniturile din publicitate cresc de trei ori mai repede pentru Google decat pentru rivalii Microsoft si Yahoo. “ Nu se mai pune in discutie doar cautarea online”, a spus Mehdi. “ Cautarea si display-ul publicitar au fuzionat.”
Actiunile Microsoft au crescut cu cinci centi la 30,74 de dolari (22,87 de euro) la bursa Nasdaq, in timp ce actiunile Yahoo au crescut cu sapte centi la 28,99 de dolari (21,57 de euro).
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: