Grupul Orange România a realizat în 2022 o cifră de afaceri de 1,571 miliarde de euro, în scădere cu 2,6% față de perioada similară din 2021. În ultimul trimestru din 2022, Grupul Orange a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de 403 milioane de euro, în scădere cu 5,8% față de aceeași perioadă a anului anterior, când a înregistrat 430 de milioane de euro.

*Perimetrul de consolidare al grupului de companii conține Orange România, Orange Romania Communications și Orange Money.
*Important de menționat este și faptul că începând cu 17.02.2022, ca urmare a achiziției a 54% din acțiunile operatorului de servicii fixe Orange Romania Communication, Orange România a schimbat modelul de raportare a rezultatelor financiare, pentru a se alinia la modelul grupului Orange și pentru a avea același referențial între Orange România-Orange România Communications. Astfel, scădere de 2,6% nu este raportată comparativ cu raportarea financiară dată de Grupul Orange în 2021, când a înregistrat 1,235 miliarde de euro.

„Diminuarea veniturilor este provocată de impactul contextului macroeconomic, dar și de declinul structural al unor activități de voce și date al cărui nivel a depășit factorii de creștere a celorlalte servicii”, precizează reprezentanții companiei.

La 31 decembrie 2022, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 10,1 milioane de clienți, servicii fixe în bandă largă către 1,2 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,4 milioane de clienți.

Cu un an înainte, la 31 decembrie 2021, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 10,6 milioane de clienți, servicii fixe în bandă largă către 1,4 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,5 milioane de clienți.

Astfel, observăm în 2022 o scădere de circa 500.000 de clienți în zona serviciilor mobile, o scădere de 200.000 de clienți în zona de servicii fixe în bandă largă și o scădere de 100.000 de clienți în zona de servicii de televiziune prin cablu și satelit.

Pe zona de telefonie mobilă, în 2022 s-a înregistrat un nou record de portări ale numerelor de telefon. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații(ANCOM) a raportat 1.225.962 de numere de telefon care și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul. RCS & RDS este furnizorul care a primit, prin portare, cele mai multe numere mobile, respectiv 754.833, fiind urmat de Vodafone cu 191.822 numere primite și Orange cu 149.361. Telekom Romania Mobile Communications a primit 129.732 de numere, iar Orange Romania Communications 30.190.

Rețea: 25 de orașe cu prezență 5G la final de 2022

Trimestrul 4 a fost marcat de licitația de spectru, prin care Orange devine operatorul din România cu cel mai mare portofoliu de spectru. În urma investițiilor din ultimele luni din 2022, rețeaua 5G e disponibilă în Miercurea-Ciuc, Suceava și Târgu Mureș, iar numărul orașelor în care clienții beneficiază azi de conectivitate Orange 5G ajunge, astfel, la 25.

Anul trecut, peste 1.500 de noi localități din mediul urban și rural au primit acces la conectivitate 4G și 4G+, acoperirea 4G fiind de 98,67% din populație, în timp ce rețeaua 4G+, cu viteze de download de până la 355,6 Mbps și de până la 47,5 Mbps pentru upload, acoperă 80,15% din populație.

Orange Business Services: creștere susținută a veniturilor din conectivitate și soluții de tip IT&C

Finalul lui 2022 a însemnat o continuare a creșterii veniturilor atât din conectivitate, cât și din soluții de tip IT&C. Veniturile din IT&C au crescut cu 26% față de T4 2021, în această categorie fiind incluse printre altele proiectele de integrare și soluțiile de colaborare, găzduire de echipamente, virtualizare în cloud și securitate cibernetică. De asemenea, Orange a extins în 2022 portofoliul de servicii oferite companiilor prin lansarea unei platforme automatizate de detecție a vulnerabilităților, extinderea serviciilor profesionale pentru cloud și integrarea vocii fixe în platformele de colaborare.

În 2022, Orange a continuat derularea inițiativelor în ceea ce privește reciclarea, recondiționarea, repararea și recumpărarea telefoanelor vechi. 300.000 de telefoane au fost colectate prin programul de economie circulară ”Re” pe parcursul întregului an. Inițiativele dedicate protejării mediului și reducerii amprentei de CO2 au fost continuate și de YOXO, prin implicarea clienților în plantarea a 2 hectare de pădure, în Călugăreni, județul Giurgiu.

În același timp, pentru eficientizarea consumului de resurse, Orange a lansat un program ce se va derula pe 4 ani, pentru creșterea procentului de energie verde folosit în rețea. Primele centre de interconectare comunicații din program sunt în Constanța și Brașov, pe acoperișul cărora s-au instalat și dat în funcțiune panouri solare a căror producție anuală de energie estimată este echivalentă cu consumul anual mediu de 100kWh/lună al ~110 gospodării.

În ceea ce privește incluziunea digitală, Orange România, în parteneriat cu Fundația Orange și Simplon România, a derulat în T4 2022 a noua ediție a programului de educație digitală SuperCoders, la care au luat parte 2300 de copii. Digitaliada, program de educație digitală derulat și implementat de Fundația Orange România în școli din 34 de județe și la nivel național prin hub-ul digitaliada.ro, a ajuns în T4 la 51 de noi școli incluse în program, peste 12.000 de elevi primind acces în acest trimestru la conținutul online disponibil pe platforma dedicată.

Servicii digitale: Clienți din ce în ce mai interesați de ofertele exclusive în magazinele online Orange & YOXO cu acces la conectivitate 5G

Nivelul de utilizare a serviciilor digitale și numărul clienților ce au optat pentru zona de e-commerce au continuat să crească în T4 2022. Clienții Orange au avut oferte exclusive în magazinul online Orange, iar vânzările în ecosistemul digital au înregistrat o creștere de peste 50% față de T4 2021. În septembrie, la un an de la achiziția Orange Romania Communications, clienții au putut folosi o singură aplicație My Orange pentru a-și gestiona serviciile Orange România și Orange Romania Communications.

În 2022 s-a lansat magazinul YOXO disponibil în aplicația mobilă și au fost introduse noi beneficii precum secțiunea YOXO Dealz.

La Orange Money, serviciile digitale financiare, cardul de credit a înregistrat în T4 2022 cea mai importantă creștere din punct de vedere a tranzacțiilor efectuate de către clienți, care au crescut de peste 2 ori față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, 74% din tranzacțiile în magazine cu cardul de credit au fost efectuate folosind plățile mobile NFC cu smartphone sau smartwatch, subliniind profilul digital al clienților.

„În pofida contextului macroeconomic plin de provocări, uitându-ne la nivelul întregului an, reziliența a caracterizat performanța noastră, iar obiectivul nostru a fost să implementăm acțiuni clare pentru a atenua încercările cu care ne-am confruntat.”, a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România.

Sursa foto: Rockline / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri