Toshiba Corp. a anuntat ca va cumpara microprocesoare produse de grupul Advanced Micro Devices Inc., punand asfel capat exclusivitatii de care beneficia grupul Intel Corp. privind furnizarea de procesoare pentru computere
Grupul Toshiba, care este al patrulea producator de laptopuri din lume, a anuntat marti ca va utiliza procesoare produse de AMD pentru a echipa aproximativ 20% din laptopurile vandute in Statele Unite ale Americii si Europa.

Aceasta decizie vine la putin timp dupa ce al doilea producator de computere din lume, Dell Inc., a anuntat ca va achizitiona procesoare AMD, incheind astfel o perioada de peste 20 de ani in care a fost client exclusiv al companiei Intel Corp. Grupul Intel este rivalul AMD, detinand insa o cota de piata de aproximativ 80%.

"Intr-o perioada in care computerele devin bunuri de larg consum, se pare ca se naste o noua strategie, prin care consumatorii nu mai sunt interesati de firma producatoare atat timp cat parametrii produselor sunt aproape identici", a declarat potrivit NewsIn, un analist al MacquarieSecurities, Yoshihiro Shimada. "Acesta ar putea fi un mesaj conform caruia era in care Intel domina piata microprocesoarelor se apropie de sfarsit", a adaugat acesta.

Toshiba intentioneaza sa foloseasca aceste procesoare produse de AMD pentru laptopurile de preturi medii, a precizat purtatoarea de cuvant a Toshiba, Yuko Sugahara.

Cotidianul nipon de afaceri Nikkei precizase recent ca preturile computerelor dotate cu procesoare AMD sunt mai mici cu aproximativ 10.000 yeni (82 dolari) decat modelele comparabile. Toshiba va instala aceste procesoare in laptopuri ce vor fi puse pe piata in cursul acestei veri, reducand astfel costurile de productie cu aproximativ 10%, afirma cotidianul nipon.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri