În urmă cu un an, Mark Zuckerberg era pe val în discursul său în legătură cu dezvoltarea și viitorul Metaverse-ului, dar acum Meta, compania care deține Facebook, Instagram și WhatsApp este mai interesată în dezvoltarea secțiunii „Reels” și a instrumentelor AI, trecând pe linie moartă construcția universului virtual visat de fondatorul Facebook.

Dacă în urmă cu un an, Metaverse era produsul principal pe care Zuckerberg și ai lui îl prezentau companiilor de publicitate online, acum chiar a fost scos din lista de discuții cu marile agenții de publicitate, relatează BusinessInsider.

Principala problemă ar fi aceea că dezvoltarea Metaverse-ului costă miliarde de dolari, în timp ce Facebook riscă să piardă bani din concurența cu TikTok și Microsoft.

Prin urmare, compania lui mark Zuckerberg a ales să tragă pe linie moartă Metaverse și să se concentreze pe dezvoltarea secțiunii „Reels”, cu care să combată elanul luat de TikTok, cea mai populară platformă de socializare la ora actuală, dar și pe dezvoltarea de instrumente AI, care au devenit tot mai populare, ChatGPT fiind vârful de lance al industriei.

Iar Meta nu vrea să piardă valul care crește o dată cu inteligența artificială, mai ales în condițiile în care entuziasmul pentru Metaverse s-a cam dezumflat.

Și nici nu este de mirare că Zuckerberg o ia pe drumul AI-ului, în condițiile în care și Elon Musk se îndreaptă în aceeași direcție, la fel ca gigantul Alphabet, conglomeratul din care fac parte Google și YouTube, care are tot mai mari probleme, pierzând bani, din cauza lipsei de succes în dezvoltarea lui BARD.

Reduceri neobișnuite pentru publicitatea în „Reels”

Conform celor mai noi informații din piață, compania Meta oferă reduceri de până la 25% în cazul în care o anumită sumă de bani este cheltuită pe Reels. Un director de publicitate a cărui firmă cheltuiește sute de milioane cu Meta a declarat pentru The Information că această reducere a fost „neobișnuit de mare”.

Meta își oferă gamă de instrumente AI pentru agenții de publicitate, cum ar fi Advantage+, un program introdus anul trecut care folosește învățarea automată pentru a livra reclame direcționate pe platformele sociale ale Meta.

Meta investește, de asemenea, în instrumente AI generative care pot ajuta la crearea campaniilor de marketing. Un angajat Meta a spus că aceste tipuri de investiții ar putea însemna câștiguri pe termen scurt pentru gigantul american, care se confruntă cu presiuni pe fondul reducerii costurilor.

Meta se îndepărtează de metaverse ca parte a strategiei de eficientizare a companiei, care a dus la concedierea a peste 20.000 de angajați în ultimele șase luni.

În octombrie anul trecut, Zuckerberg a refuzat să dea înapoi de la angajamentul său față de metaverse, susținând că cheltuielile pentru Reality Labs, divizia Meta axată pe construirea metaverse-ului într-un set funcțional de produse, vor crește. Dar acum Reality Labs, care a pierdut miliarde de dolari, este presat să execute un plac mult mai economic.

Într-o notă referitoare la cea mai recentă rundă de concedieri, Zuckerberg a menționat metaverse-ul doar de două ori în peste 2.000 de cuvinte, în timp ce dezvoltarea AI a fost descrisă ca fiind „cea mai mare investiție unică a companiei”.

De asemenea, într-un apel din februarie în care se discuta despre rezultatele financiare ale Meta pe tot anul 2022, directorii au adus în discuție AI de șase ori, în timp ce metaverse-ul nu a fost menționat deloc.

Cu alte cuvinte, Metaverse nu doar că nu mai este o prioritate pentru compania lui Mark Zuckerberg, nu mai este nici măcar o notiță de subsol.

Sursa foto: Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri