Microsoft investeste intr-unul dintre cei mai mari producatori chinezi de electronice de larg consum, Sichuan Chanhong Electric, oferindu-i posibilitatea de a juca un rol in integrarea media digitale in China, anunta Forbes.
Sichuan Chanhong a anuntat luni ca Microsoft urmeaza sa investeasca 94 de milioane de yeni (12 milioane de dolari) pentru a cumpara un pachet de mai putin de 1% din actiunile companiei. Procentul este mai mic decat cei 5% speculati in presa chineza saptamana trecuta, cand actiunile Sichuan Chanhong se aflau la mare cautare la Bursa de Valori din Shangai. Analistii chinezi se asteapta ca Microsoft sa-si creasca , pe viitor, pachetul de actiuni ale producatorului chinez.

Chair daca Microsoft s-a lansat in mai multe investitii in domeniul de software din China, incheind parteneriate cu o jumatate de duzina de producatori, aceasta este prima oara cand gigantul american face o investitie cu capital de risc intr-un producator de hardware. Sichuan Changhong este unul din cei mai mari producatori de televiziune din China si se pregateste pentru producerea unei platforme media digitale integrate.

Cele doua companii nu se afla la prima colaborare. In iunie 2004, Microsoft si Sichuan Changhong au semnat un acord pentru crearea unui laborator pentru fabricarea de elemente media digitale. Cele trei directii pe care s-au concentrat Microsoft si partenerul sau chinez au fost produsele electronice de larg consum, computerele si sistemele de comunicatii.

Sichuan Changhong a mai anuntat ca investitia cu capital de risc realizata de Microsoft va fi urmata de un proiect comun, numit Media Galaxy, care urmareste sa dezvolte si sa aduca pe piata un echipament care sa conecteze aparatul TV, PC-ul si Internetul.

Microsoft va cumpara 15 milioane de actiuni Sichuan Changhong pentru 6,27 yeni fiecare (82 de centi), cu o reducere de 37% fata de valoarea de 9,93 yeni (1,30 dolari) pe care o avea o actiune Sichuan Changhong la inchiderea bursei de vineri. Microsoft a decis sa isi blocheze actiunile pentru 36 de luni.

Sichuang Changhong a fost unul dintre cei mai agresivi producatori de televizoare chinezesti in vechiul stil CRT, care au incercat sa iasa din industria neprofitabila. Compania se reprofileaza pe domeniul frigiderelor, telefoanelor mobile, chip-urilor pentru telecom si domeniilor tangente Internetului, cum ar fi broadband-ul.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri