Google a anuntat ca va participa la o licitatie pentru un spectru de frecvente wireless in SUA, cu o oferta minima necesara de 4,6 miliarde dolari, daca autoritatile americane vor adauga o conditie de vanzare despre care Google spune ca ar promova o piata wireless deschisa, scrie Reuters, citat de NewsIn.
Posibilitatea participarii Google la aceasta licitatie alimenteaza dezbaterea despre felul in care ar trebui folosite freventele valoroase. La zece zile dupa ce presedintele Comisiei Federale a Telecomunicatiilor (FCC), Kevin Martin, a propus un set de reguli pentru licitatie, Google a spus ca vrea ca FCC sa ceara ofertantului castigator sa puna din nou in vanzare accesul pentru competitori, pentru o mare parte a undelor.

"Cand americanii pot folosi programe informatice si echipamente la alegere, in detrimentul retelelor deschise si competitive, acestia castiga", a spus directorul general al Google, Eric Schmidt, intr-o scrisoare adresata sefului FCC.

"Cu toate ca s-au facut pasi in directia buna, proiectul curent nu contine, din pacate, toate conditiile necesare, cu termene limita pentru implementare, pe care grupurile de consumatori si unele companii, printre care si Google, le doreau", a spus Schmidt. Google a cerut, de asemenea, o alta conditie care le-ar permite altor companii sa se conecteze "in orice punct ar fi posibil, din punct de vedere tehnic" la reteaua ofertantului castigator al licitatiei.

Schmidt a spus ca o retea deschisa de telecomunicatii ar ajuta utilizarea internetului si ar fi direct benefica strategiei de afaceri a Google, care vinde publicitate online. Unii analisti au speculat ca Google ar avea planuri de a dezvolta si vinde aparatura mobila de telecomunicatii. Pozitia Google contrasteaza cu aceea a principalilor furnizori de servicii wireless, care spun ca o conditie care impune repunerea in vanzare a licentelor pentru frecvente wireless ar reduce valoarea acestora.

Oferta Google a fost denuntata de majoritatea furnizorilor de servicii wireless, care au acuzat compania ca incearca sa orienteze licitatia in propria favoare. "Este o incercare de manipulare a guvernului american pentru a directiona procesul licitatiei in propriul beneficiu, deoarece face ca putini dintre ofertanti sa poata concura cu Google", a spus vicepresedintele de la AT&T, Jim Cicconi.

AT&T sustine regulile FCC pentru licitatie, in timp ce al doilea furnizor de servicii wireless, Verizon Wireless, s-a opus oricaror conditii impuse licitatiei, numindu-le "incercari de control" ale Google. Verizon Wireless este detinut de Verizon Communications si de Vodafone. Furnizorii de wireless au restrictionat, in prezent, tipurile de telefoane mobile care pot fi folosite in retelele lor si programele informatice care pot fi descarcate pe acestea, precum soneriile, muzica sau softurile pentru cautarea pe internet.

Frecventele in banda de 700 megahertzi, care vor fi vandute, sunt considerate valoroase deoarece acest tip de unde poate strabate distante foarte lungi si poate trece prin ziduri foarte groase. Licitatia, care va avea loc in cursul acestui an, este vazuta drept o ultima oportunitate pentru un nou jucator de a intra pe piata wireless.

Alegerea de a licita pentru undele wireless a fost umbrita de dezamagirea provocata de rezultatele obtinute de Google pe al doilea trimestru, care au fost afectate de o runda costisitoare de angajari, motiv pentru care actiunile Google s-au depreciat cu 5,2%, pana la 520,12 dolari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri