Operatorul de telefonie mobila Orange Romania a raportat venituri de 578 milioane de euro pentru prima jumatate a anului fiscal in curs, cu 24 de procente mai mult decat perioada similara a anului trecut, in conditiile unui avans al numarului de clienti la 8,57 milioane, de la 7,21 milioane in iunie 2006. Pe fondul acestor rezultate, compania a ridicat tinta numarului de clienti estimat pentru finele acestui an.
Numarul clientilor a crescut in al doilea trimestru cu aproximativ 300.000, de la 8,271 milioane la 8,572 milioane. Dupa primul semestru, Orange avea 8,57 milioane de clienti, in timp ce principalul competitor, Vodafone Romania, a raportat 8,223 milioane clienti.

“Estimam ca, pana la sfarsitul anului 2007, Orange Romania va avea in jur de 9,4 milioane de clienti si va continua sa isi imbunatateasca proportia dintre numarul clientilor cu abonament si cel al clientilor PrePay”, a declarat pentru Wall-Street Richard Moat, CEO Orange Romania. In urma cu trei luni, directorul general al Orange Romania, Richard Moat, a estimat ca operatorul va atinge la finele anului noua milioane de clienti.

Oficialii Orange Romania s-au declarat multumiti de rezultatele obtinute din serviciile broadband, pentru care au inregistrat 481.000 de clienti, si asteapta o crestere a numarului de abonati si pentru serviciile de date.“Pana la sfarsitul anului ne propunem sa dublam numarul clientilor cu abonamente internet unlimited”, ne-a declarat Richard Moat.

Compania a avut in al doilea trimestru al acestui an venituri de 295 milioane de euro, cu 20% mai mult decat in intervalul aprilie-iunie 2006. In primul trimestru, veniturile s-au plasat la 283 milioane de euro, fata de 219 milioane de euro in primele trei luni din 2006.

Venitul mediu pe utilizator (ARPU), calculat pentru ultimele 12 luni, a fost de 136 de euro in al doilea trimestru, comparativ cu 137 de euro in primele trei luni ale acestui an.

Orange Romania si-a concentrat strategia de dezvoltare pe serviciile si produsele oferite tinerilor, ca o categorie distincta de clienti in segmentul rezidential, dar si pentru segmentul business. In ceea ce priveste serviciile de date , compania a anuntat ca pana la sfarsitul anului, serviciile 3G si 3G+ vor fi disponibile in toate orasele resedinta de judet si in statiunile de vacanta, va mari viteza de transfer a datelor la 7,2Mbps si va lansa tehnologia HSUPA pentru sporirea vitezei de upload.

Orange isi mentine suprematia la nivelul numarului de clienti fata de rivalul Vodafone, care a inregistrat la sfarsitul lunii iunie 8,223 utilizatori, insa a raportat o crestere a veniturilor mai mica de 26,8 procente anuntata de Vodafone Romania la sfarsitul lunii iunie.

France Telecom, compania-mama a Orange Romania a avut in prima jumatate a anului 2007 o crestere a veniturilor cu 1,9% fata de perioada similara a anului precedent, pana la 25,9 miliarde euro. Marja bruta de profit a grupului a crescut cu 1,9% fata de aceeasi perioada a anului 2006, stabilizandu-se la o cota de 36,3% din venituri.

Pe piata locala a telefoniei mobile mai activeaza Cosmote Romania, cu doua milioane de utilizatori (aprilie 2007) si Telemobil, operatorul serviciului Zapp, cu aproximativ 500.000 de abonati la sfarsitul lui 2006.

Serviciile de telefonie mobila din Romania vor avea cu 68% mai multi clienti in urmatorii patru ani, ajungand la 29,5 milioane de utilizatori in 2011, fata de 17,5 milioane de utilizatori anul trecut, in conditiile in care populatia Romaniei este de 21,8 milioane locuitori, potrivit unui studiu IDC.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri