Vodafone Group, gigantul furnizor de telefonie mobila, a anuntat ca nu va vinde stocul de 45% de actiuni detinute in compania americana Verizon Wireless, informeaza International Herald Tribune.
Vodafone, a doua companie mondiala ca numar de abonati, intentiona sa isi vanda actiunile detinute in Werizon Wireless, joint-venture intre Verizon Communications si Vodafone Group, pentru suma de 10 miliarde de dolari, desi stocul era evaluat la 45 de miliarde de dolari de catre analisti.

Oficialii Vodafone au declarat ca au renuntat la idea vanzarii, pe motivul unei “posibilitati de crestere puternica” in viitor a afacerii Verizon Wireless.

Initial, actionarii Vodafone si-au manifestat frustrarea in privinta valorii Verizon Wireless, controlata majoritar de compania de telecomunicatii Verizon Communications, sustinand ca aceasta valoare nu se reflecta in pretul actiunilor Vodafone, unitatea urmand sa beneficieze de dividende abia incepand cu 2009.

Investitorii companiei au refuzat propunerea unui actionar minor, Efficient Capital Structures, de a plasa stocul detinut de Vodafone intr-o companie listata separat. Unii analisti sunt de parere ca orice vanzare partiala a stocului Vodafone va impulsiona o vanzare totala si un control al fondurilor de investitii independente asupra evaluarii acestuia, limitand pozitia Vodafone in cazul unei tranzactii ulterioare.

Momentan, compania cu sediul in Marea Britanie evalueaza toate optiunile existente in divizia americana Vodafone, care contribuie cu peste 20% la profitul operational al companiei, mentioneaza Arun Sarin, presedintele Vodafone.

Verizon Communications, al doilea operator de telefonie de pe piata americana, si-a anuntat de mult intentia de a cumpara Vodafone.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri