In 2008 se vor vinde plasme de 10,2 miliarde de dolari

Vanzarile de ecrane cu plasma (Plasma Disply Panel) vor inregistra o crestere considerabila in anul 2008, dar piata va intra in declin incepand cu anul 2009, ca urmare a scaderii pretului mediu de vanzare, arata un raport iSuppli.

In competitia intesnsa pe piata consumatorilor si cea de business dintre ecranele cu cristale lichide (LCD) si plasme, producatorii tin pasul din ce in ce mai greu, potrivit iSuppli. Scaderea pretului mediu de vanzare va duce la cresterea vanzarilor pentru plasme (PDP), in ciuda competitiei cu alte tehnologii de display.

Venitul global inregistrat din vanzarea de plasme se va ridica pana la sfarsitul anului 2007 la 8,6 miliarde de dolari, cu 12 procente mai mult decat in anul precedent si va atinge varful de 10,2 miliarde de dolari in anul 2008, potrivit studiului iSuppli. Insa venitul anual obtinut pe segmentul plasmelor se va reduce la 8,7 miliarde in anul 2011, in ciuda faptului ca numarul de unitati vandute va creste, arata studiul.

Aceasta cifra este explicata de scaderea preturilor pentru plasme din cauza competitiei cu ecranele cu cristale lichide si cu alte tehnologii de display. Aprovizionarea fost dificila pe piata plasmelor in prima jumatate a lui 2007, deoarece productia a scazut in primele luni ale anului cu circa 70 de procente pentru unele companii, din cauza atacului LCD-urilor pe piata.

Dupa ce a pierdut meciul preturilor impotriva ecranelor cu cristale lichide si a televizoarelor cu diagonala mai mare de 40 de inci, reprezentantii de pe piata plasmelor spera ca preferintele consumatorilor sa se indrepte catre ecranele cu diagonala mai mare de 50 de inci.

Cei mai importanti jucatori pe piata ecranelor cu plasma au fost, in prima jumatate a anului, Matsushita, cu o cota de 31,5%, urmat de LG Electronics, care detine 24,7% din piata, Samsung SDI (22,9% procente), FHP (14%) si Pioneer (6,8%).

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri