Timpul petrecut de angajati pe site-ul Facebook i-ar putea costa pe angajatorii lor cateva miliarde de dolari datorita productivitatii scazute

Mai mult de 230.000 de australieni folosesc deja reteaua de socializare Facebook, iar in fiecare ora se inregistreaza aproximativ 100 de utilizatori noi, arata studiile. Compania SurfControl a urmarit indeaproape acest fenomen si a descoperit ca angajatii care isi monitorizau constat pagina de profil gazduita de acest site aduc pierderi angajatorului de circa 2 miliarde de lire sterline pe an.

“Oamenii adora sa fie acolo si sa impartaseasca cu altii ceea ce fac sau gandurile lor din acel moment”, a spus Richard Cullen, presedintele SurfControl. “Este atat de interactiv incat oamenii devin dependenti de urmarirea grupului de care aparatin pe site-ul Facebook”, a completat acesta.
Facebook este o retea de socializare care permite utilizatorilor sa tina legatura cu prietenii, sa posteze fotografii, sa urmareasca alte profile sau sa intalneasca oameni noi pe care sa ii integreze in grupurile lor.

Richard Cullen a spus ca datele sale au rezultat in urma analizarii unui utilizator tipic al site-ului Facebook, care are un venit mediu si petrece aproximativ o ora pe zi navigand pe internet. Costul pentru companie a fost calculat considerand ca fiecare angajat petrece o ora pe zi accesand Facebook, in loc sa munceasca. “Am ajuns la cifra extraordinara de cinci miliarde de dolari australieni (n.r. Aproximativ 4,7 miliarde de dolari americani)”

Cullen este de parere ca interzicerea site-ului pe computerele angajatilor nu este totusi o solutie avand in vedere ca acesta permite socializarea, ceea ce ii face pe utilizatori mai dispusi sa lucreze mai multe ore.

Reteaua de socializare Facebook a fost creata in luna februarie a anului 2004. In iulie 2007 site-ul avea 34 milioane de membri activi in toata lumea, avand cel mai mare numar de utilizatori dintre toate site-urile orientate catre studenti.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri