Laboratoarele Antispam BitDefender prezinta tipurile de mesaje spam care au dominat prima jumatate a anului 2007.
Atat la nivel mondial, cat si in Romania, numarul mesajelor spam a depasit pe cel al mesajelor legitime. intre 70 si 80% din e-mail-urile care au circulat in acest interval de timp au fost mesaje nedorite. in medie, utilizatorii au primit 20 de mesaje spam pe zi.

Primele sase luni ale anului 2007 au adus in inbox-uri mesaje spam focusate pe scheme “pump-and-dump” (Pompeaza pretul si scapa de actiuni). Acestea au reprezentat 75% din totalul mesajelor spam prin imagini si 3,6% din mesajele spam cu text. Spam-urile de tip "pump-and-dump" reprezinta o forma de frauda, ce se bazeaza pe promovarea exagerata a unor actiuni, cumparate initial la un pret scazut si avand ca scop comercializarea lor la suprapret.

Al doilea tip major de spam din prima jumatate a anului l-au constituit mesajele despre medicamentele destinate imbunatatirii activitatii sexuale.

Potrivit Laboratoarelor Antispam BitDefender, cele mai comune subiecte ale spam-urilor prin imagini in perioada Ianuarie – August 2007 au fost:

1.actiuni la bursa 75%
2.medicamente (legate de imbunatatirea activitatii sexuale) 8.1 %
3.vanzarea unor bunuri contrafacute 5 %
4.contractarea unor ipoteci fictive 4 %
5.phishing 2 %
6.pornografie 2 %
7.posibilitatea de a cumpara diplome false 1 %
8.medicamente (legate de pierderea in greutate) 0.9 %
9.oferte de calatorie 0.5 %
10.software 0.5 %
11.alte subiecte 1%
in timp ce spam-ul prin imagini este alegerea preferata a celor care utilizeaza schemele de tip “pump-and-dump”, cel prin mesaje text apare de cele mai multe ori in email-uri cu subiecte legate de vanzarea medicamentelor.

Potrivit Laboratoarelor Antispam BitDefender, cele mai comune subiecte ale spam-urilor prin texte in perioada Ianuarie – August 2007 au fost:

1.medicamente (legate de imbunatatirea activitatii sexuale) 42.5 %
2.medicamente (legate de pierderea in greutate) 13.8 %
3.ceasuri contrafacute 9.1 %
4.contractarea unor ipoteci fictive 7.4 %
5.phishing 4.2 %
6.electronice 3.8 %
7.oferte de calatorie 3.6 %
8.actiuni la bursa 3.6 %
9.software 2.5 %
10.posibilitatea achizitionarii unor false diplome 2.1 %
11.acordarea unor imprumuturi 1.5 %
12.intalniri 0.5 %
13.alte subiecte 5.4 %

La inceputul anului 2007 au aparut noi tipuri de mesaje spam. Evolutia acestora poate fi explicata de nevoia adaptarii metodelor spam, in incercarea de a pacali filtrele solutiilor de securitate. De remarcat sunt spamurile ce contin imagini gazduite pe servere externe, cele care ofera link-uri catre un site care gazduieste spam-ul propriu-zis in loc sa contina chiar ele imaginile, precum si cele care utilizeaza cod HTML alterat.

Mesajele spam care contin atasamente, cum ar fi fisierele PDF au cunoscut o crestere semnificativa in prima jumatate a anului 2007. Acestea pot fi cu greu scanate (dezarhivate) de catre majoritatea filtrelor antispam.

„Printre tendintele acestui an, am observat ca spam-erii trimit email-uri catre mai putine tinte, introducand mici variatiuni in fiecare email trimis, in speranta ca astfel vor evita cu succes detectarea lor”, declara Vlad Valceanu, sef al Laboratului Antispam BitDefender. ”Pentru ultima parte a anului, ne asteptam la o crestere a numarului de spamuri cu atasament, concomitent cu introducerea unor noi tipuri de atasamente, precum cele in format Flash” a concluzionat reprezentantul BitDefender.
Specialistii BitDefender recomanda utilizarea unor solutii de securitate IT care sa contina module antispam compuse din mai multe tipuri de filtre, menite sa identifice mesajele neligitime, indiferent de tipul acestora: imagini spam, text spam etc.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri