Yahoo a facut inca un pas pentru a castiga terenul pierdut in fata rivalului Google, achizitionand compania de servicii publicitare online BlueLithium in schimbul sumei de 300 milioane de dolari, informeaza BBCNews.

Infiintata in 2004, compania BlueLithium ofera tehnologie care faciliteaza asocierea dintre reclamele online si interesele utilizatorilor, dezvoltand astfel noi capabilitati pentru motorul de cautare Yahoo, conform declaratiilor oficialilor companiei.

BlueLithium reprezinta cea mai recenta achizitie a companiei Yahoo, gigantul IT aflandu-se momentan intr-o situatie inferioara rivalului Google, atat din punct de vedere operational, cat si financiar.

In iunie 2007, presedintele Yahoo, Terry Semel, a decis sa paraseasca compania din Sunnyvale, vizibil ingrijorat de directia spre care se indreapta actiunile companiei, reflectata in profiturile mult scazute ale Yahoo din ultimele sase trimestre.

Jerry Yang, cofondator al imperiului online, a preluat conducerea companiei, hotarat sa imbunatateasca performantele Yahoo printr-un plan strategic centrat pe revitalizarea motorului de cautare online si a publicitatii atrase aferente acestuia.

Principalul obiectiv urmarit de Yang a fost cresterea atractivitatii motorului de cautare Yahoo pentru agentiile publicitare, concretizata ptin preluarea Right Media in portofoliul companiei, in schimbul a 700 milioane de dolari. Maximizarea platformei publicitare online se va produce insa prin aceasta ultima achizitie a companiei BlueLithium, ai carei clienti include nume mari ca General Motors.

“Produsele, tehnologia si echipa BlueLithium vor face parte integranta din ambitia noastra de a construi o retea lider pe segmentul de publicitate online”, a declarat presedintele Yahoo, Jerry Yang. BlueLithium numara in prezent 145 de angajati in zece locatii de pe teritoriul Statelor Unite.

Ultimele luni au adus o competitie acerba intre principalii furnizori de motoare de cautare online, acestia urmarind sa isi extinda functiile publicitare de pe site-uri pentru a micsora distanta considerabila fata de liderul suprem al publicitatii online, Google.

Luna trecuta, Microsoft a achizitionat aQuantitive pentru 6 miliarde de dolari, in timp ce preluarea DoubleClick de catre Google, in valoare de 3,1 miliarde de dolari, inca asteapta unda verde din partea autoritatilor americane.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Manica, TuringAds: Peste 80% dintre romani au adrese de mail la Yahoo