Microsoft mizeaza pe Halo 3 pentru cresterea vanzarilor de console Xbox 360

Noul titlu al trilogiei Halo, Halo 3, lansat marti in Statele Unite de Microsoft Game Studios a ajuns miercuri in Europa si este programat pentru lansare pe 27 septembrie in Japonia. Microsoft mizeaza pe noul shooter pentru a spori veniturile incasate din consola Xbox.

Vandut in schimbul sumei de 65 de euro in Europa, jocul creat in studiourile Bungie exclusiv pentru Xbox 360, Halo 3 ar putea aduce venituri de 150 de milioane de dolari intr-o singura zi, potrivit cotidianului francez Les Echos. Titlul precedent Halo 2 a inregistrat vanzari in valoare de 125 de milioane de dolari pe durata a 24 de ore.

“Opera precedenta s-a descurcat la fel de bine ca <Shrek> sau ca <Stapanul inelelor> la cinema, iar acest nou episod va stabili un nou record mondial”, a asigurat Chris Lewis, vicepresedinte in Europa al diviziei pentru Xbox si divertisment in cadrul Microsoft.

Jocul este distribuit in 15.000 de puncte de vanzare in intreaga lume, iar in Anglia a beneficiat de o campania de promovare in valoare de 7,14 milioane de euro (5 milioane de lire).

Halo 3 este prognozat sa atraga cat mai multi utilizatori de Xbox, astfel incat consola sa recupereze avansul luat de Wii si sa se distanteze de PlayStation 3 a celor de la Sony. Microsoft conteaza pe o baza de utilizatori de circa 11,6 milioane in intreaga lume, la mare distanta de Sony care a vandut peste 5 milioane de PS3, dar depasita de Nintendo, care a vandut 9,3 de unitati doar din modelul Wii.

“Franciza Halo va depasi venituri de un miliard de dolari pana la sfarsitul anului”, este de parere Chris Lewis. “Istoric acest joc a avut intotdeauna impact asupra vanzarilor de console Xbox 360”, a mai spus Lewis citat de Les Echos.

Halo 3 ar putea convinge 5 milioane de persoane sa cumpere consola Xbox 360, potrivit analistului Michael Pachter, de la Wedbush Morgan Securities, citat de Bloomberg.
Cum problemele au aparut deja, Microsoft a decis sa inlocuiasca discurile Halo 3 limited edition avariate din cauza ambalajului.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri