Producatorii de echipamente pentru industria de telecomunicatii par a fi intr-un impas: Ericsson a anuntat cresteri slabe ale profitul inregistrat in cel de-al treilea trimestru, Nokia Siemens Networks are pierderi, dar acestea sunt sub asteptari, iar Alcatel-Lucent cauta un plan de redresare, scrie Business Week.
Consolidarile si parteneriatele care au avut loc in aceasta industrie (Alcatel a cumparat Lucent, Nokia a format un joint-venture cu Siemens, Ericsson a cumparat in 2006 compania Marconi) ar fi trebuit sa usureze competitia si sa sporeasca profiturile, insa investitorii inca mai asteapta.

Specialistii considera ca responsabilele pentru declinul producatorilor de echipamente telecom din trimestru al treilea ar putea fi problemele specifice, ca absorbirea companiilor integrate. Astfel la Nokia Siemens Networks au fost concediati aproximativ 2.300 de angajati de la inceputul primaverii, iar compania continua sa urmareasca reducerea costurilor. Investitorii sunt cu ochii pe Patricia Russo, directoarea Alcatel-Lucent, care trebuie sa prezinte pana la sfarsitul lunii un plan de restructurare care sa redreseze situatia financiara a companiei, dupa ce Alcatel-Lucent a primit al treilea avertisment de profitabilitate in luna septembrie.

Specialistii vad insa o problema mai complexa, deoarece a scazut cererea de echipamente de telecomunicatii in Vest. “Nu, nu este o problema a companiei, este problema pietei aici”, a declarat pentru presa straina Stephane Teral, analist pentru compania de consulatanta Infonetics Research.

Cei mai multi oameni din tarile nonemergente au deja un telefon mobil, asa ca sporirea vanzarilor prin adaugarea de clienti noi este destul de dificila. Serviciile noi in retelele wireless, ca televiziunea mobila (servicii de televiziune prin telefonul mobil) de exemplu, nu au inca succesul sperat. Desi veniturile proprietarilor de retele cresc, venitul mediu pe utilizator este asteptat sa scada de la 18 dolari in prezent pana la 16 dolari in 2011, potrivit companiei de consultanta Yankee Group.

Cei mai multi dintre furnizorii de servicii wireless apeleaza la metode mai putin costisitoare atunci cand fac upgrade de software pentru a imbunatati performanta retelei, potrivit Business Week care citeaza o sursa din industrie. In definitiv AT&T a avut succes de pe urma vanzarii iPhone-ului, in ciuda traficului greoi, mai scrie Business Week. Insa pe o piata in care producatorii de echipamente vand de asemenea software pentru retea si serficii pro[rietarilor de retele wireless, vanzatorii de echipamente telecom trebuie sa concureze cu rivali netraditionali ca IBM sau Microsoft.

Anul acesta, cheltuielile de capital vor scadea cu 6 procente sau mai mult fata de anul 2006, potrivit Infonetics, citat de Business Week. Declinul este in mare parte cauzat de AT&T care ar cheltui anul acesta cu 1,5 miliarde dolari mai putin, estimeaza Infonetics. Toti producatorii de echipamente telecom vor fi afectati de aceasta miscare, potrivit Business Week.

Nici prognoza pentru 2008 nu este prea incurajatoare. Cand Ericsson a anuntat scaderea cu 36 de procente a profitului trimestrial, CEO-ul companiei, Carl-Henric Svanberg a declarat ca se asteapta ca acest mediu sa persite pana in 2008.

Producatorii de echipamente pentru telecomunicatii sunt constransi de furnizorii chinezi de produse mai ieftine, cum sunt Huawei sau ZTE, sa micsoreze preturile. Chinezii vand echipamente la preturi cu 20% pana la 40% mai putin, conform analistului de la Yankee Group, Mark Bieberich, citat de Business Week, iar cele doua companii cauta sa isi mareasca portofoliul de produse si servicii, astfel incat competitia devine mai dura.

Analistii spun ca producatorii de echipamente pentru industria de telecomunicatii ar trebui sa se axeze atat pe vanzarile care genereaza margini de profit mai mici, cat si pe reducerea costurilor, potrivit publicatiei citate si ramane de vazut ce solutii va aduce planul de redresare al directoarei de la Alcatel-Lucent.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri