Microsoft Corp si-a modificat estimarile anuale si a anuntat joi o crestere trimestriala de 23% a profitului, crescand actiunile companiei cu 11%, analistii precizand faptul ca performanta se datoreaza vanzarilor robuste la produsele "Halo 3" si Vista
"Cresterea vanzarilor la Windows Vista s-a ridicat in sfarsit la nivelul asteptarilor", a declarat analistul senior al Fort Pitt Capital Group, Kim Caughey.

"Halo 3", ultima aplicatie in materie de jocuri video produsa de compania Microsoft, a inregistrat vanzari de peste 300 de milioane de dolari in prima saptamana a lunii septembrie.

Microsoft a depasit pana si estimarile analistilor de pe Wall Street, cu un profit net de 4,29 miliarde de dolari, sau 45 de centi pe actiune, inregistrat in primul trimestru fiscal, fata de 3,48 de miliarde de dolari, sau 35 de centi pe actiune, in aceeasi perioada din 2006.

Venitul a crescut cu 27% la 13,76 miliarde de dolari in intervalul iulie-septembrie.

Microsoft si-a crescut estimarile anuale privind vanzarile la aplicatiile Windows cu 12%-13%, fata de estimarile anterioare de 9%-10%.

Companiile de marketing, precum Gartner si IDC, au declarat ca livrarile de PC-uri la nivel global au crescut cu aproximativ 15% in trimestrul al treilea.

Veniturile in sectorul serviciilor Windows, in special cele legate de PC-uri, au crescut cu 25% in trimestrul fiscal curent. Profitul operational a crescut cu 27% la 3,37 miliarde de dolari.

Pentru a putea rula "Halo 3", consumatorii au achizitionat de asemenea console Xbox 360, plasand sectorul jocurilor Microsoft inaintea rivalilor de pe piata in luna septembrie.

Microsoft si-a sporit estimarile privind castigurile anuale la o valoare situata intre 1,78 dolari si 1,81 dolari pe actiune, fata de estimarile initiale de 1,69 dolari pana la 1,73 dolari pe actiune.

De asemenea grupul si-a crescut si estimarile anuale privind veniturile cu aproape 2 miliarde de dolari, de la 58,8 miliarde de dolari la 59,7 miliarde de dolari.

In medie, analistii de pe Wall Street estimau pentru anul 2008 castiguri de 1,73 dolari pe actiune si venituri de 57,3 miliarde de dolari.

Aceste cifre includ si o suma de 85 milioane de dolari, sau 1 cent pe actiune, provenita din costurile si cheltuielile facute pentru achizitionarea firmei de publicitate aQuantive.

Pentru trimestrul in curs, Microsoft a estimat castiguri de la 44 de centi pe actiune pana la 46 de centi pe actiune si un venit de la 15,6 miliarde de dolari pana la 16,1 miliarde de dolari.

In medie, pentru al doilea trimestru fiscal, analistii citati de Reuters se asteptau la castiguri pe actiune de 44 de centi si la un venit de 15,5 miliarde dolari.

Microsoft a estimat ca marja profitului operational din al doilea trimestru va scadea la aproape 38%, de la nivelul de 43% in trimestrul din luna septembrie, in mare parte din cauza vanzarilor la consolele Xbox 360, ce au mers in pierdere.

Trimestrul curent, marcat de cheltuielile de sarbatori este unul crucial pentru Microsoft, compania propunandu-si sa sporeasca vanzarile noilor computere ce ruleaza sistemul de operare Windows Vista.

Divizia de servicii online a companiei Microsoft a inregistrat pierderi pentru al cincilea trimestru consecutiv in ciuda cresterii de 25% a veniturilor fata de perioada similara din 2006, datorate celor 80 de milioane de dolari proveniti din veniturile aQuantive, care a intrat in componenta Microsoft in luna august.

Divizia Office a Microsoft a anuntat o crestere de 20% a venitului la 4,11 miliarde de dolari, profitul crescand cu 21%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri