Producatorii de monitoare CRT (cu tub catodic) Chunghwa, LG Electronics, Matsushita, Philips Electronics, Samsung si Toshiba au fost acuzati ca au ridicat artificial pretul pentru aceasta tehnologie de display, informeaza cotidianul electronic TechWorld.
Cei sase au fost actionati in justitie in numele omului de afaceri american Nathan Muchnick si li se imputa faptul ca au ridicat pretul pentru CRT-uri, pentru ca acesta sa ramana stabil in ciuda declinului rapid al cererii.

Preturile pentru monitoarele cu tub catodic ar fi trebuit sa scada pe masura ce produsele cu tehnologie mai avansata au fost introduse pe piata, a spus Joseph Saveri, avocat al casei de avocatura Lieff Cabraser Heimann & Berstein, care il reprezinta pe Muchnick. “Insa de aproape un deceniu am vazut perioade de stabilitate nefireasca si sustinuta a pretului, la fel ca si cresteri inexplicabile a preturilor pentru CRT-uri”, a spus Saveri.

Plangerea sustine ca acuzatii s-au coalizat, obligandu-l pe reclamant, dar si pe cumparatorii directi sa plateasca in plus pentru achizitia unui monitor CRT.

Analistii estimeaza ca noua procente din cele 48 de milioane monitoare care vor fi vandute in ultimul trimestru al acestui an vor fi cu tub catodic, mai putine decat perioada similara a anului trecut cand ponderea lor in vanzari era de 13%, potrivit companiei de analiza DisplaySearch. Pretul mediu de vanzare a unui astfel de monitor a crescut la 32 de dolari pe unitate in ultimul trimestru, de la 30,80 dolari cat era anul trecut potrivit analistului John Jacobs.

Insa cresterea pretului ar putea fi explicata si prin inchiderea fabricilor ca efect al vanzarilor tot mai mari de monitoare LCD. Astfel, reducerea capacitatii de productie face ca furnizorii sa raspunda mai greu cererilor din piata, a adaugat Jacobs.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri