Tendinta comertului online romanesc este de a-si dubla tranzactiile in urmatoarea perioada
Schimbari majore in peisajul comertului pe Internet din Romania: daca in 2004 magazinele virtuale inregistrau cifre de afaceri de 200.000 de euro, acestea s-au dublat in primul trimestru din 2005. Tendinta comertului online romanesc este ascendenta. Numarul clientilor a crescut, un magazin virtual ajungand in 2005 sa fie vizitat, lunar, de aproximativ 40.000 de persoane. De aici si cresterea uriasa a profiturilor, care ajung, potrivit declaratiilor directorilor acestor firme, pana la 400.000 de euro pe an.

Pentru clienti, cumparaturile virtuale sunt solutia alternativa de achizitionare a produselor dorite fara a pierde prea mult timp prin magazine. In conjunctura actuala, foarte multe persoane apeleaza la acest sistem de cumparaturi ce le scutesc de foarte mult timp pierdut si de efort. In marea majoritate a cazurilor, discutam de cumparatori informati, ce doresc sa intre in posesia respectivelor itemuri fara a mai fi necesar sa se deplaseze la unul din magazinele Best Computers, a spus Catalin Gligan, directorul Departamentului de Marketing din cadrul Best Computers. Punctual, clientul nu trebuie decat sa intre pe site-ul unui astfel de magazin, sa-si aleaga produsul dorit si sa-l comande apasand pe butonul cumpara.

Sistemul prevede masuri de plata prin virament sau cash si implica discutia telefonica cu operatorii ce asigura atat confirmarea comenzii, cat si informatii despre produsele comandate. Avantajele comertului electronic sunt insa de ambele parti: cumparatorul isi poate achizitiona orice produs fara a mai fi nevoit sa-si gaseasca timpul necesar pentru a ajunge intr-un magazin; de cealalta parte, un singur magazin poate fi accesat din toate colturile lumii, si isi poate expune si vinde gama cea mai larga de produse cu cheltuieli foarte mici. Astfel, pentru directorii de magazine, vanzarile online ale produselor nu pot fi decat un succes. De aici si graba cu care comerciatii isi expun oferta online.

Tot mai multi directori de magazine vor sa-si expuna oferta pe web pentru ca nu au aceleasi cheltuieli vanzand online ca atunci cand vand in magazine: nu mai au de platit vanzatori, paznici, chirii pentru spatii etc. Se platesc doar operatorii, conexiunea Internet, telefoanele si curierii, a spus Ionut Parvu, director de productie Webvertise. Asadar, din punct de vedere cantitativ, vanzarile online au ajuns sa depaseasca vanzarile inregistrate in magazine, preturile produselor fiind aceleasi.

Daca in 2004, Diverta online inregistra 1.500 de comenzi pe luna, in 2005 s-a ajuns la o cifra dubla si la 30.000 de clienti. Din zece vizitatori ai unui astfel de site, unul achizitioneaza in mod sigur un produs, de regula carti, filme sau CD-uri. Cele mai bine vandute produse din acest magazin virtual sunt cartile.

Aici, suprematia o detine volumele lui Dan Brown Codul lui Da Vinci, vandut in 500 de exemplare, si Ingeri si demoni 200 de exemplare. Colectia de carti Mari pictori s-a vandut in 500 de exemplare, iar Harry Potter in 200. In general, se vand foarte bine cartile care dezbat problematici de dezvoltare personala (tehnici de comunicare, tehnici de vanzare, abilitati de organizare si management) si cartile care au ca subiect central persoana si veleitatile sale (Feng Shui, Kama Sutra, solutionarea problemelor de cuplu etc.), a spus Irina Tuturuga, directorul Departamentului de vanzari online.

In ceea ce priveste achizitionarea de filme, se pare ca romanii prefera productiile autohtone, aceeasi regula aplicandu-se si in cazul CD-urilor. In ce priveste magazinele virtuale profilate pe electronice si electrocasnice, vanzarile acestora au crescut cu aproximativ 70% fata de 2004. Principalii jucatori de pe piata comertului romanesc online spun ca cele mai bine vandute produse de la inceputul anului 2005 au fost sistemele portabile, notebook-urile, desknote-uri, alaturi de sistemele si componentele destinate entuziastilor hardware.

Telefoanele mobile raman printre produsele cele mai cautate. All4web a vandut 200 de astfel de produse de la inceputul acestui an. Magazinul buybooks a avut, din luna martie pana in prezent, aproximativ 25.400 de vizitatori, printre acestia numarandu-se peste 2.400 de cumparatori. Potrivit directorilor acestor magazine, cresterea vanzarilor de produse online se datoreaza si implementarii sistemului de plata online. In anii trecuti, clientii magazinelor virtuale nu puteau sa achite facturile printr-un ordin de plata la un ghiseu bancar, prin mandat postal sau cu bani cash la livrare in magazinele din tara. Acum, aceste produsele pot fi platite prin card VISA sau Mastercard.

Cele mai bine vandute PRODUSE PE INTERNET

CARTI:

Codul lui Da Vinci Dan Brown, circa 500 de exemplare
Ingeri si demoni Dan Brown, circa 200 de exemplare
Alchimistul Paulo Coelho, circa 100 de exemplare
Bucate, vinuri si obiceiuri romanesti Radu Anton Roman, cca 100 de exemplare

COLECTII DE CARTI:

Mari pictori cca 500 de exemplare
Harry Potter cca 200 de exemplare
MUZICA:
Pavel Stratan cca 250 CD-uri
Alexandru Andries cca 50 CD-uri

FILME:

Filme romanesti cca 1500 DVD-uri
Nasul cca 100 DVD-uri
Modalitati de plata:
1. achitarea produselor la livrare sau cash in sistem ramburs pentru coletul livrat prin mesageria Postei Romane
2. achitarea in avans prin ordin de plata la un ghiseu bancar sau prin mandat postal
3. plata pe card la livrare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri