Presedintele companiei de electronice Panasonic, Toshihiro Sakamoto, a prezentat la Las Vegas cel mai mare ecran cu plasma din lume, cu o diagonala de 3,8 metri (150 inci), ca raspuns la aparitia modelului Sharp de 108 inci, considerat cel mai mare ecran in 2007.

In ciuda acestei reusite, ecranele cu plasma sunt devansate de ecranele pe baza de cristal lichid (LCD), preferate de catre consumatori, in timp ce ecranele cu retroproiectie, cea de-a treia categorie de ecrane plate, incep sa dispara de pe piata, potrivit analistilor prezenti in cadrul Targului de Electronice din Las Vegas.

Potrivit firmei Display Search, ecranele LCD progreseaza de patru ori mai repede ca cele cu plasma: vanzarile acestora la nivel global au atins 86% in al treilea trimestru, fata de doar 21% pentru ecranele pe baza de plasma.

Grupul Sony a anuntat luna trecuta ca va inceta productia acestor categorii de televizoare, punandu-si sperantele in noua generatie de ecrane ultrafine dar inca foarte costisitoare, de tipul OLED.

Vanzarile la ecranele cu retroproiectie sunt asteptate sa scada pana la jumatatea anului 2008.

Panasonic a prezentat de asemenea in cadrul Targului de Electronice o serie de ecrane plate destinate sa acopere un intreg perete dintr-o casa, denumite Life Wall.

Dotate cu un sistem de recunoastere faciala, acest ecran mural se regleaza dupa miscarile mainii utilizatorului pentru a rula filme, programe tv sau a vedea filmele direct de pe site-urile de internet.

Aceste ecrane uriase si sistemul Home Cinema care "apropie familia", a adaugat directorul executiv al grupului.

Succesul la nivel mondial inregistrat de televizoarele cu ecran plat si marimea acestora, este din ce in ce mai mare.

Aceste modele au reprezentat 81% din televizoarele vandute in Occident si in Japonia in al treilea trimestru din 2007, vanzarile acestora crescand cu 75% pe an, potrivit Display Search.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri