Veniturile Vodafone Romania au avansat in trimestrul trei al anului fiscal 2007/2008 cu 18,8%, fata de perioada similara a anului anterior, piata locala fiind in continuare principalul motor de crestere al Europei de Est.
Numarul de clienti ai companiei a ajuns la 8,8 milioane de persoane, la finele lunii decembrie, fata de 8,57 milioane la sfarsitul primului semestru, incheiat in septembrie. Din totalul clientilor, 65% erau utilizatori de cartele preplatite.

"Vodafone Romania continua sa aiba o crestere constanta a bazei de clienti, cu 8,807 milioane de clienti la sfarsitul lunii decembrie 2007, inregistrand, in acelasi timp, o crestere puternica a veniturilor din servicii, de 18,8%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, am inregistrat o crestere sustinuta a bazei de abonati, de 4%, in ultimele 12 luni", a declarat directorul general al Vodafone Romania, Liliana Solomon.

Solomon a subliniat faptul ca Romania continua sa fie principalul motor de crestere in Europa de Est si una dintre diviziile cu cea mai buna performanta in cadrul grupului Vodafone, in contextul unei piete din ce in ce mai competitive.

In anul calendaristic 2007, Vodafone Romania a adaugat un numar total de 1.091.154 de clienti. Aceasta corespunde unei cresteri anuale de 4%.

La nivel de grup, Vodafone Group Plc, cea mai mare companie de telefonie mobila din lume din punct de vedere al veniturilor, a depasit asteptarile pietei, obtinand o crestere substantiala a veniturilor in al treilea trimestru fiscal datorita evolutiei foarte bune pe pietele emergente.

Compania britanica a anuntat ca veniturile au crescut cu 15,8%, la 9,2 miliarde lire sterline (12,38 miliarde euro), in al treilea trimestru fiscal, cresterea organica fiind de 4,4%, depasind asteptarile analistilor, care estimau o crestere organica de 3,5%-4%.

In regiunea EMAPA - Europa de Est, Orientul Mijlociu, Africa, Asia-Pacific si zonele afiliate - cresterea organica a veniturilor Vodafone a fost de 13,7%.

Veniturile obtinute de divizia de date a Vodafone au crescut cu 41,5%.

Vodafone, al carui portofoliu global de clienti se ridica momentan la 252,3 milioane persoane, a declarat ca achizitiile din India si Turcia i-au permis majorarea venitului grupului cu 15,8%, in timp ce cresterea veniturilor obtinute de divizia de servicii in regiunea EMAPA s-a ridicat la putin peste 48%.

Compania, care si-a majorat perspectivele pentru intregul an fiscal in noiembrie 2007, a reiterat obiectivele stabilite, insa a adaugat ca veniturile ar putea fi sporite de evolutia pietelor valutare.

"Piata valutara a cunoscut o evolutie semnificativa in ultima perioada, mai ales in ceea ce priveste intarirea euro. In cazul in care acest lucru va persista, vom observa un impact favorabil asupra performantei financiare a companiei, mai ales in ceea ce priveste veniturile", au declarat reprezentantii companiei.

Vodafone, care are drept obiectiv anual obtinerea unui profit operational de 9,5-9,9 miliarde lire sterline (12,78 – 13,32 miliarde euro) si unor venituri de 34,5-35,1 miliarde lire sterline ( 46,42-47,23 miliarde de euro) , si-a bazat estimarile pe o paritate de 1,45 euro/lira sterlina.

Lira s-a depreciat cu aproximativ 7% fata de moneda unica europeana si cu circa 4% fata de dolari incepand cu luna noiembrie 2007.

Cu peste 50% dintre profitul operational obtinut in euro si circa 25% in dolari, anumiti analisti se asteapta ca Vodafone sa isi majoreze estimarile de profit pentru intregul an fiscal curent.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri