Google a obtinut marti aprobarea neconditionata a Comisiei Europene (CE) pentru preluarea companiei de publicitate pe internet DoubleClick pentru 3,1 miliarde dolari, in ciuda obiectiilor din partea concurentilor si sustinatorilor confidentialitatii.
Google obtinuse deja aprobarea autoritatilor antitrust din Statele Unite.

"Investigatia amanuntita a Comisiei Europene a indicat ca Google si DoubleClick nu exercita constrangeri majore de natura competitiva una asupra activitatilor celeilalte si, prin urmare, cele doua firme nu pot fi considerate concurente in prezent", sustin reprezentantii Comisiei Europene.

Google este motorul de cautare pe internet cel mai folosit din Europa, iar tranzactia a atras criticile unor concurenti precum Microsoft Corp si Yahoo Inc.

Comisia a mai mentionat, totodata, ca tranzactia nu va avea puterea de a marginaliza activitatea concurentilor Google in serviciile de publicitate pe internet "ad serving", care folosesc programe speciale pentru a ajuta companiile de publicitate sa tinteasca potentialii clienti.

Comunicatul Comisiei Europene mai mentioneaza ca, in ciuda ingrijorarii concurentilor, tranzactia nu va bloca accesul la variante alternative oferite de Microsoft, Yahoo si AOL.

Sustinatorii confidentialitatii au criticat tranzactia, deoarece va permite celor doua companii sa isi combine metodele de colectare de informatii despre obiceiurile internautilor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri