Dell Inc planuieste sa cumpere in acest an componente din China in valoare de 23 miliarde dolari si de 29 miliarde dolari in 2009, aceasta masura ajutand la reducerea costurilor in contextul in care principala piata a companiei, Statele Unite, se confrunta cu o recesiune, scrie Reuters, potrivit NewsIn.

Tratarea componentelor pentru computer ca simple marfuri transforma competitia intr-o problema a pretului si a eficientei in loc de calitate si marca, astfel China devenind o principala sursa pentru o gama larga de produse, inclusiv componentele electronice.

"China este esentiala in lantul de aprovizionare al Dell", a declarat fondatorul si directorul executiv al companiei, Michael Dell.

"Dell va achizitiona 70% din produsele pentru computere echipamente din China", a mai spus acesta, referitor la totalul achizitiilor din perioada 2007-2009.

Cel de-al doilea producator de computere personale din lume, Dell nu este singura companie care isi indreapta atentia spre China pentru a reduce costurile de productie si a ramane competitiva.

In noiembrie, Cisco Systems Inc a anuntat ca va dubla valoarea achizitiilor din China in urmatorii cinci ani, la 16 miliarde dolari.
Cisco este cel mai mare producator de routere, switch-uri si alte echipamente pentru accesul la Internet.

Producatorii de componente, precum Dell, Cisco si Hewlett-Packard (HP), ar putea fi grav afectati de criza economica din Statele Unite, Dell fiind chiar mai expusa la acest risc, pentru ca se bazeaza pe Statele Unite pentru jumatate din venituri, in proportie mult mai mare decat concurenta HP.

Rolul de consumator al Chinei este la fel de important pentru Dell, care a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 54% in ultimul trimestru financiar.

"China este una dintre cele mai dinamice economii din lume, cu unul dintre cele mai accelerate ritmuri de crestere, in cadrul careia am incheiat afaceri si investitii sociale semnificative in ultmii zece ani", a mai spus Michael Dell.

Prezenta Dell in China include doua unitati de productie in sudul tarii, un centru de proiectare al produselor in Shanghai, unul dintre cele mai mari centre de acest gen ale grupului, si un centru de vanzari in nord-est, pentru clientii din Japonia si Coreea.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si