Nokia Oyj a anuntat ca ritmul de crestere a pietei europene de telefonie mobila a incetinit anul trecut la 3%, fata de avansul de 16% inregistrat in anul precedent.

Estimarile celui mai mare producator de telefoane mobile din lume, cuprinse intr-un document prezentat autoritatilor americane de reglementare, au aparut la o zi dupa ce concurentul Sony Ericsson a facut referiri la incetinirea cresterii pietei in Europa, intr-un avertisment privind profitul sau pe trimestrul in curs, care ar putea cobori la jumatate.

Nokia a remarcat ca si pietele telefoniei mobile din Orientul Mijlociu si din Africa si-au incetinit ritmul de crestere la 19%, de la 68% in 2006. Cresterea vanzarilor de unitati s-a temperat anul trecut la 6% in America de Nord, de la 13% in 2006, a mentionat Nokia.

Vanzarile de telefoane mobile si-au incetinit ritmul de crestere si in America Latina in 2007, pana la 10%, de la 15% in anul precedent, potrivit estimarilor Nokia.

Incetinirea cresterii din aceste regiuni a fost compensata de o explozie a vanzarilor in China si in tarile din Extremul Orient, potrivit Nokia. Compania a anuntat ca vanzarile de telefoane mobile pe pietele emergente au reprezentat aproape 60% din volumul vanzarilor din sector in 2007, fata de 55% in 2006.

Reprezentantii Nokia au spus ca vanzarile de telefoane mobile au crescut cu 34% in regiunea Asia-Pacific in 2007, de la ritmul de 27% in 2006, iar vanzarile in China au avansat cu 34% in 2007, fata de o crestere de 29% in 2006.

Statisticile Nokia arata ca telefoanele ieftine, cu preturi mai mici de 50 euro, au reprezentat 35% din numarul total de telefoane vandute, care a fost in 2007 de 1,14 miliarde unitati. In 2006, au fost vandute aproximativ 978 miliarde unitati, potrivit datelor Nokia.

La finalul lui 2007, Nokia a estimat ca existau circa 3,3 miliarde de utilizatori de telefoane mobile la nivel mondial, ceea ce reprezinta aproximativ 43% din populatia lumii.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri