Piata locala de retail electronic, electrocasnic si IT&C a inregistrat in primul trimestru al anului o valoare de 200-225 milioane euro, in crestere cu 15% comparativ cu perioada similara a anului 2007, au declarat reprezentantii Flamingo International, citati de NewsIn.

"Pentru tot anul 2008, valoarea pietei de retail de produse electronice, electrocasnice si IT&C a fost estimata la 1,2 miliarde euro, iar primul trimestru acopera circa 16-18% din aceasta valoare, adica peste 200 milioane euro.

Urmatoarele trimestre vor inregistra valori mai mari datorita sezonalitatii vanzarilor din aceasta industrie, care atinge maximul in ultimul trimestru", a declarat directorul financiar al Flamingo International Adrian Olteanu.

Acesta a adaugat ca in trimestrul doi al anului, piata va avea o valoare apropiata de cea inregistrata in primele trei luni din 2008, adica in jur de 225 milioane euro, iar in trimestrul trei valoarea va creste pana la 250-275 milioane euro.

In ultimul trimestru din 2008, piata de produse electronice, electrocasnice si IT&C va avea cea mai mare valoare inregistrata pe parcursul anului, respectiv 22% din nivelul estimat pentru tot anul 2008.

Piata romaneasca de electronice, electrocasnice si IT&C a inregistrat anul trecut o valoare de circa un miliarde de euro, din care 25% a fost detinut de segmentul de IT&C, 35% de bunurile maro (electronicele) si restul de 40% a fost reprezentat de bunurile albe (electrocasnicele).

Potrivit reprezentantilor Flamingo International, piata locala de retail electronic, electrocasnic si IT&C va inregistra un ritm de crestere anual de 10-15% pana in 2010 cand va ajunge la valoarea de 1,5 miliarde euro.

De asemenea, pana in 2010, ponderea principalelor segmente in total piata se va schimba, primul loc fiind ocupat de IT&C cu 40%, urmat de bunurile albe si cele maro fiecare cu 30%.

Grupul Flamingo a inregistrat in primul trimestru al anului 2008 o cifra de afaceri de 170 milioane lei, in crestere cu 38% comparativ cu perioada similara a anului trecut, dar a raportat totodata pierderi de 3,9 milioane lei.

Ritmul de crestere al companiei a fost cu peste 23% mai mare decat evolutia pietei. Categoriile de produse care au inregistrat cea mai mare crestere nzarilor in primele trei luni din 2008 sunt notebook-urile, cu un avans de 460%, comparativ cu primul trimestru al lui 2007, televizoarele LCD, 250% si televizoarele tip plasma, 190%.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Setari Cookie-uri