Notebook-urile au reprezentat 42,5% din numarul total de PC-uri livrate in trimestrul I 2008, fata de 33% in anul 2007, iar cererea este cu 127,6% mai mare ca numar de unitati, respectiv cu 96,3% ca valoare.
"Momentul in care notebook-urile vor deveni majoritare pe piata se apropie", a declarat analistul IDC Romania (International Data Corporation), Diana Preda.

"Pe anumite canale de distributie, cum ar fi dealerii traditionali si comenzile online, ponderea notebook-urilor o depaseste deja pe cea a desktop-urilor. Mai mult decat atat, cu exceptia segmentului SOHO si a sectorului guvernamental, cererea venita din partea tuturor celorlalte categorii de utilizatori inclina deja net in favoarea PC-urilor mobile", a mai adaugat Diana Preda.

Conform ultimelor date furnizate de IDC, numarul de PC-uri vandute a crescut cu 37,1% fata de aceeasi perioada a anului anterior, ceea ce s-a reflectat intr-o valoare a vanzarilor cu 41,1% mai mare. Comparativ insa cu trimestrul al IV-lea din 2007, achizitiile de PC-uri s-au redus cu 22,9%.

Pe primele trei locuri in trimestrul I 2008 la vanzari s-au clasat HP, Fujitsu Siemens si Acer. Cota de piata cumulata a acestora depaseste 31% din numarul total de PC-uri livrate in perioada ianuarie-martie.

IDC se asteapta ca piata de profil din Romania sa isi mentina tendinta de dezvoltare la viteze ridicate, cu un ritm mediu anual de pana la 52,3% in 2008.

Principalii factori de sustinere a cresterii ii constituie apetitul ridicat pentru notebook-uri, cerere puternica din partea consumatorilor casnici si a firmelor mici si mijlocii, investitiile din educatie si proiectele guvernamentale si, nu in ultimul rand, continuarea expansiunii retelelor de retail si vanzarile online.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri F