Tehnologia Powerset elimina sensul cuvintelor impus de concepte si ofera utilizatorilor libertatea de a scrie cuvintele exacte pe care ei vor sa le gaseasca. Acest mod de abordare in cautarea web, cunoscut ca o cautare semantica, a fascinat cercetatorii mult timp, dar s-a dovedit frustrant din cauza dificultatii de comercializare.
“Powerset a fost intotdeauna o companie mica dar cu dorinte mari, scopul final fiind modul de a interactiona al oamenilor cu ajutorul computerelor prin limba”, a declarat Mark Johnson, managerul de productie.
Proiectul va fi creat cu ajutorul unui personal format din experti academici in domeniul de prelucrare a limbii naturale, este una dintre cele mai la indemana achizitii facute de Microsoft, dupa esecul de cumpararea Yahoo.
Dupa esecul legat de preluarea Yahoo, aceasta mutare facuta de Microsoft este una dintre cele mai importante. Aceste proiect va fi posibil cu ajutorul unui personal format din experti academici din domeniu lingvisticii.
Gigantul software a anuntat in ianuarie ca a cumparat pentru 1,2 miliarde dolari site-ul norvegian de cautare si transfer ASA, un furnizor de top in serviciile de cautare web folosit in domeniul afacerilor. Tehnologia Powerset analizeaza propozitii si documente intregi si priveste dincolo de cuvinte incercand sa inteleaga relatiile conceptuale pentru a se apropia mai mult de ceea ce cauta utilizatorul.
Powerset a prezentat proiecte prin care a demonstrat public puterea sa de cautare. In mai, a inceput sa ofere modalitatea de a gasi milioane de intrari in enciclopedia online Wikipediam ajutand utilizatorii sa gaseasca raspunsuri detaliate la intrebari izolate care de obicei necesita mai multe linkuri de cercetare.
Posibilitatea de a cauta pe web folosind un limbaj conversational este scump, a declarat Johnson. “Microsoft accelereaza abilitatea noastra de a transforma Powerset in intregime cel mai rapid motor de cautare decat si-ar fi imaginat cineva”, a mai adaugat acesta.
Microsoft a spus despre softurile Powerset, ca pot ajuta la dezvoltarea unor produse ce pot intelege intentiile utilizatorului in fiecare cuvant de cautare pe web.
“Stim ca astazi aproximativ o treime din cautari nu primesc raspuns la prima cautare”, a afirmat Nadella. “De obicei utilizatorii gasesc informatia pe care ei o vor, dar necesita adesea cautari mai multe.”
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: