Numarul mare de masini nu inseamna numai o aglomerare a traficului, dar si batai de cap cand vine vorba de parcare. Iar acest lucru nu este valabil numai la noi, unde infrastructura a pierdut de mult, prin prisma ritmului dezvoltarii, razboiul cu vanzarile, ci in toate orasele mari din Europa. Acesta este motivul pentru care Citroen si-a propus sa introduca pe toate modelele sale viitoare un sistem automat de parcare.

Denumit City Park, acesta va costa, potrivit estimarilor reprezentantilor companiei franceze, circa 1.500 de euro si se va regasi pe lista optiunilor. Cum functioneaza? Nimic mai simplu. Prin apasarea unui buton, se pune in functiune un sistem compus din trei senzori laser (doi in fata si unul in spate) care masoara distantele dintre doua automobile deja parcate. Acesta este functional la viteze de pana la 26 de km/h si semnaleaza toate oportunitatile intalnite din momentul activarii. In cazul in care este suficient spatiu pentru masina ta, nu-ti mai ramane decat sa apesi un al doilea buton, care va activa sistemul "Parking Aid". Acesta controleaza directia si pune in miscare automat masina, soferul trebuind doar sa selecteze, dupa caz, treapta intai sau marsarierul si sa franeze. Si aceste operatiuni sunt insa sugerate de computer, informatiile fiind oferite prin semnale sonore si instructiuni scrise pe display-ul navigatiei.

Tehnologia "self-parking" nu este o noutate, ea fiind deja disponibila, ca optiune, intre dotarile noii generatii a automobilelor Toyota Prius distribuite pe piata japoneza. In Europa insa nu este folosita nici macar in cazul celui deja amintit, comercializat aici, urmand sa fie introdus, cel mai probabil, peste doi ani. Daca va reprezenta o premiera sau nu, depinde de rezultatul testelor pe care Citroen le efectueaza deja cu propria versiune folosind modelul C3.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri