Venitul mediu pe utilizatorul de telefonie mobila din Romania inregistreaza, ca peste tot in Europa, o tendinta de scadere explicabila prin intensificarea competitiei, potrivit NewsIn.
In plus, acest lucru se explica prin cresterea bazei de utilizatori, care se face prin atragerea de noi clienti, de regula cu venituri din ce in ce mai mici.

Pe langa aceasta tendinta generala, se mai observa venitul mediu mai mare realizat de Telemobil, datorat unui numar mult mai mic de utilizatori, toti cu abonament, dar si venitul mediu foarte mic realizat de Cosmote, jumatate din media industriei, explicabil prin dorinta operatorului de a creste repede baza de clienti, concentrandu-se pe clientii utilizatori de cartele preplatite.

Comunicatiile mobile sunt motorul dezvoltarii telecomunicatiilor romanesti prin ritmul de crestere, dar mai ales prin veniturile pe care le genereaza – circa 667 milioane euro in trimestrul I 2008.

Cea mai mare parte a veniturilor, peste 88%, sunt generate de operatorii GSM900 (Vodafone si Orange), fapt explicabil prin baza mare de clienti, dar si prin structura clientilor (clienti companii, abonamente), care permit un venit mediu lunar/SIM mare. RCD&RDS nu a furnizat informatii despre veniturile din telefonia mobila, care se presupune a fi mici, serviciile fiind oferite in mare parte gratuit.

Operatorul Cosmote detine o cota de piata mica, 8%, mult mai mica, circa jumatate din cota de circa 17% dupa SIMurile vandute.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri