Comertul online va avea in perioada Sarbatorilor de iarna cea mai redusa rata de crestere din ultimii ani, preconizeaza eMarketer.
Bazandu-se pe statisticile furnizate de catre Departamentul de Comert (DC) al Statelor Unite ale Americii (SUA), eMarketer estimeaza ca tendinta de temperare a expansiunii comertului online va continua si anul viitor.

Datele guvernamentale arata ca volumul tranzactiilor online a crescut numai cu 4,6% in cel de-al treilea trimestru (T3) al 2008, comparativ cu aceeasi perioada a 2007. Per total, pentru 2008 se estimeaza o valoare totala a vanzarilor online de 137 de miliarde de dolari, in crestere cu numai 7,2% fata de anul trecut. In 2007, comertul online a avut o expansiune semnificativa, anume 19,8 puncte procentuale fata de anul precedent.

Incetinirea expansiunii comertului online este nu numai o consecinta a maturizarii pietei, ci si un efect al crizei financiare. ComScore, o companie ce evalueaza activitatile de e-commerce, considera ca reducerea consumului la necesitatile de baza este principala cauza a situatiei actuale.

Conform ComScore, familiile cu venituri anuale sub 50.000 de dolari, ce realizeaza in general aproximativ 21% din tranzactii, au alocat o suma cu 3% mai mica in T3 pentru cumparaturi virtuale. Familiile cu venituri intre 50.000 si 100.000 de dolari, ce detin o cota de 45% din vanzari, au cheltuit online doar cu 1% mai mult in T3.

eMarketer se asteapta la tranzactii online in valoare de 30,3 miliarde de dolari pentru noiembrie si decembrie 2008, ceea ce inseamna o crestere de numai 4% fata de anul trecut.

Companiile de retail prin e-commerce iau masuri pentru a contracara efectele crizei. Shopzilla, unul dintre cele mai mari situri pentru cumparaturi online, a realizat un sondaj care sugereaza ca 84% dintre e-comercianti vor avea oferte promotionale pentru inceputul sezonului de cumparaturi pentru Sarbatorile de iarna, spre deosebire de cei 72% care au facut-o anul trecut.

Aproape un sfert dintre cei ce au raspuns sondajului intentioneaza sa ofere livrare gratuita pentru a creste numarul cumparatorilor.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri